Gå til innhold

Gainward 6800GT støy

nvenjar

Anbefalte innlegg

Jeg har eid både et XFX 6800GT og GW 6800GT. Jeg må si at vifta bråker sykt på begge kortene, men XFX var vel den værst.

Har en ganske rolig pc nå, eneste som lager lyd er vifta som sitter på skjermkortet.

Har et gw referanse kort nå som bråker. Jeg vet ikke om det er mulig, derfor jeg spør.

Er det mulig å deaktivere vifta som nå sitter på skjermkortet på en eller annen måte ? For å så kjøre på med en ekstern vifte ?

Eller for å si det på en annen måte, er det noe å gjøre for å redusere støyen fra vifta ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bruke Gainwards EXPERTool? Med det kan du stille ned viftehastigheten med 50%.

Du kan også koble skjermkortet til en viftestyring, og bruke den til å balansere kjøling mot støy. Selv om de fleste viftestyringer bruker 3-pins kontakter for å koble til viftene så funker det som regel fint å koble til 2-pins kontakten fra skjermkortvifta, så lenge du kobler den på de rette pinene. Selv bruker jeg en Zalman Fanmate med mitt 6600GT, og kjører vifta på ca 7v. Støyen er betraktelig mindre uten at temperaturene er for høye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...