Nissen Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har nettopp kjøpt MSI K8N NEO PLATINUM, og med dette følger det med et 7.1 kanals integrert lydkort fra Realtek. Fra før har jeg et Creative SoundBlaster Audigy 2 lydkort. Er det stor kvalitetsforskjell på disse lydkortene eller hva er det som er best? Mvh Nissen Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Det kommer nok litt på øret som hører, og ikke minst hva behovet er. Personlig ville jeg gått for audigy kortet. Vil tru at dette har både bedre dynamikk og mindre støy. Hvorfor ikke bare prøve og hør hva du synes er best selv? Endret 1. april 2005 av hakrist Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Definitivt Audigy 2!!! Har onboard lydkort nå.. det er såå sykt dårlig bare i forhold til Audigy 1 som jeg hadde på min forrige maskin... Drar på på anlegget (som ikke er så værst) så hører jeg sånn skurrelyd i bakrunnen... det gjorde jeg F ikke før! go Audigy 2! ^^ Endret 1. april 2005 av Amo Aka Eagle Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hvis du har tenkt å bruke spill på den PC'en bør du få inn Audigy'en med en gang. Kraftigere DSP + støtten for EAX HD gjør stor forskjell ytelses- og kvalitetsmessig. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Onboard lydkort er aldri bra, uansett hvor mye reklame en ser om hvor fantastisk det er osv. Det pr. dags dato beste onboard-lydkortet er Nvidia SoundStorm, som var på endel Nforce/Nforce2 hovedkort. Det er typisk med skurring og elektrisk støy på integrerte hovedkort. Når jeg bytta til et ASUS K8N-E Deluxe med Realtek basert 7.1 lyd"kort" osv, som faktisk folk merkelig nok skrøt over, ble jeg sååå skuffa at jeg dro og kjøpte et Audigy 2 ZS iløpet av 2 dager. Ikke bare var lyden crap, driverne og programvaren var utrolig crappy også. Så derfor anbefaler jeg virkelig og bruke et Audigy kort. I tillegg til bedre lyd, drivere og software, er det også bedre støtte for Creative kort på andre operativ systemer (Linux f.eks.), i spill (EAX, EAX2, EAX3, EAX4 Advanced HD, osv). I tillegg så avlaster Audigy kortene CPU'en for endel oppgaver, som dermed resulterer i bedre FPS og mindre hakking, samt bedre lydkvalitet. Endret 1. april 2005 av bidz Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Ahh Audigy 2 ZS!!! Det blir det neste jeg skal kjøpe til pc oxo!!! Fettern min har det.. er så syyyykt go lyd i det syns jeg iallefall er ikke så dyrt heller vett Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Kjøpte det noen kaller for audigy 4 for noen timer sia audigy Lenke til kommentar
colakork Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Får selv Audigy 2 ZS i morgen jeg. Sammens med den nye MIST PSU'en, og ei ORNTLI musematte denne gangen. *Glede-seg* Daniel Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Synnes jeg leste her inne at lydkort på hovedkortene bruker direkte cpu kraft og gjør pcen tregere enn om du hadde et lydkort i en pci port. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg betalte med glede 500kr for mitt Audigy 2 ZS. Og jeg har ikke angret på det siden. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 audigy 2 er overlegen det integrerte lydkortet, til og med de gamle soundblaster live! kortene er bedre. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Bra kort til spilling, men pga. resampling egner det seg ikkje så bra til musikk har eg hørt. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 er driverne greie på disse audigy korta....? hater å måtte legge inn patcher og greier for å få ting til å virke...hørte noen hadde slike "problemer"....?hvilke kort er "plugandplay"...? Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg har ikke hatt noen problemer med driverne til mine Audigykort. De er enkle å installere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå