Gå til innhold

Audigy 2 eller integrert 7.1 kanals lydkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt MSI K8N NEO PLATINUM, og med dette følger det med et 7.1 kanals integrert lydkort fra Realtek.

Fra før har jeg et Creative SoundBlaster Audigy 2 lydkort.

Er det stor kvalitetsforskjell på disse lydkortene eller hva er det som er best?

Mvh Nissen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer nok litt på øret som hører, og ikke minst hva behovet er. Personlig ville jeg gått for audigy kortet. Vil tru at dette har både bedre dynamikk og mindre støy.

Hvorfor ikke bare prøve og hør hva du synes er best selv?

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Definitivt Audigy 2!!!

Har onboard lydkort nå.. det er såå sykt dårlig bare i forhold til Audigy 1 som jeg hadde på min forrige maskin...

Drar på på anlegget (som ikke er så værst) så hører jeg sånn skurrelyd i bakrunnen... det gjorde jeg F ikke før!

go Audigy 2! ^^

Endret av Amo Aka Eagle
Lenke til kommentar

Onboard lydkort er aldri bra, uansett hvor mye reklame en ser om hvor fantastisk det er osv. Det pr. dags dato beste onboard-lydkortet er Nvidia SoundStorm, som var på endel Nforce/Nforce2 hovedkort.

Det er typisk med skurring og elektrisk støy på integrerte hovedkort. Når jeg bytta til et ASUS K8N-E Deluxe med Realtek basert 7.1 lyd"kort" osv, som faktisk folk merkelig nok skrøt over, ble jeg sååå skuffa at jeg dro og kjøpte et Audigy 2 ZS iløpet av 2 dager. Ikke bare var lyden crap, driverne og programvaren var utrolig crappy også.

Så derfor anbefaler jeg virkelig og bruke et Audigy kort. I tillegg til bedre lyd, drivere og software, er det også bedre støtte for Creative kort på andre operativ systemer (Linux f.eks.), i spill (EAX, EAX2, EAX3, EAX4 Advanced HD, osv). I tillegg så avlaster Audigy kortene CPU'en for endel oppgaver, som dermed resulterer i bedre FPS og mindre hakking, samt bedre lydkvalitet.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...