AKIRAx77 Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Har noen vært borti dette...det skjedde plutselig..har hatt XP en 4 - 5 dager nå og alt har funket fint..så plutselig igår. Når jeg booter opp og kommer til logonscreen på XP, så NEKTER keyboardet mitt å skrive tall, og trykker jeg på bokstavene så piper det i system høytaleren bare....eneste jeg kan er å velge mellom de to brukerne jeg har..meg og gjest. Jeg får logget meg inn på gjest...og DA funker keyboardet..kan logge meg AV..og DA kan jeg skrive tall og passordet mitt for mitt EGENTLIGE logon....jeg har søkt på nette og sett andre raportere dette, men ingen av de har fått svar på en løsning...noen her som vet? Jeg har et Logitech USB wireles keyboard og mus. Resten av hardwaren er i signaturen..men tviler den har noe med det å gjre....og JA USB keyboard og mus er enablet i Bios. Som sagt..dette har funket fint frem til plutselig igår. AKIRA Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Heisann. Jeg søkte gjennom fora i dag, (skal kjøpe nytt keyboard) og fant posten din. Dette er som regel veldifg enkelt - når du vet hvordan. Jeg er ikke sikker på akkurat hvor det er i din BIOS, men sjekk i BIOS etter om du kan velge USB keyboard der. På mitt hovedkort hadde jeg lignende problemer - men med musa. Satt til USB, testet, OK. Videre kan du boote med PS2 keyb, og så plugge inn USB tastaturet. Windows skal da finne driverne. Det er mulig at du må uninstallere eventuelle keyboards du har installert i dag, hvis det er et problem med korrupte drivere... Så, mine råd er; [*] Sjekk BIOS. Om USB er aktivert, om USB keyboard er enablet, om USB porten du bruker er enabled. [*] Start med PS2 keyboard, og plugg inn USB når du først er inne. Ihvertfall ikke la tastaturet stå i hele booten (vanligvis går det greitt, men praktisk talt skal det ikke plugges inn når du skal installere USB enheten) [*] boot med PS2 keyboard, og fjern eventuelle drivere som har hengt seg opp i systemet. [*] prøv å bytte USB port [*] Sjekk tastaturet på en annen PC for å sjekke om det funker. [*] sjekk med et annet USB device om USB kontrolleren kan være død. Så følg punktene nedover, og bruk elimineringsmetoden. Håper det hjelper, hvis du ikke har fått fiksa det, da... WW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå