Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router fra NGT - nå virker ikke p2p programmer

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
I mitt tilfelle tror jeg at den interne IP-adressen er 10.0.0.2, det var iallefall den jeg hadde når jeg hadde en Netopia 4542 router. Men åssen finner jeg egentlig ut hvilken intern IP-adresse man har?

går på kjør i startmenyen. skriv inn cmd og trykk kjør. Skriv så inn ipconfig og trykk enter. Nå skal du få opp din interne ipadresse.

Hva skal man gjøre når man har en switch til å ta seg av utdelingen av IP-adresser? Åpne portene for IP-en til switchen? Og hvordan finner jeg evt. den? Noe fersk på dette området, ja. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal man gjøre når man har en switch til å ta seg av utdelingen av IP-adresser? Åpne portene for IP-en til switchen? Og hvordan finner jeg evt. den? Noe fersk på dette området, ja. :)

En switch kan ikke ta seg av dette. Det eneste den gjør er å oprette direkte koblinger mellom to porter på switchen ved behov.

Endret av mar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
En switch kan ikke ta seg av dette. Det eneste den gjør er å oprette direkte koblinger mellom to porter på switchen ved behov.

Skjønner ikke helt hva du mener, men ser at jeg har forklart meg veldig dårlig. Oppsettet er som følger:

Netopia 4xxx --> D-Link 614+ --> Min PC.

D-Linken støtter UPnP, men det spiller ingen rolle når Netopia har sine porter stengt. Jeg er usikker på hva jeg skal skrive inn i Netopiaen når jeg skal åpne porter, jeg skjønner ikke helt om Netopiaen "ser" min PC eller switchen på f. eks adressen 10.0.0.1. Hvis noen kan gi meg et hint, hadde jeg satt veldig pris på det.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
D-Linken støtter UPnP, men det spiller ingen rolle når Netopia har sine porter stengt. Jeg er usikker på hva jeg skal skrive inn i Netopiaen når jeg skal åpne porter, jeg skjønner ikke helt om Netopiaen "ser" min PC eller switchen på f. eks adressen 10.0.0.1. Hvis noen kan gi meg et hint, hadde jeg satt veldig pris på det.

Det er to måter å løse det problemet på. Den beste (og mest kompliserte) er å sette Netopia modemet i "passthrough" modus. Se her.

Den andre løsningen er å sette opp D-link boksen som accesspunkt, som beskrevet her. Denne metoden er ganske enkel, og når dette er gjort kan du "forwarde" porter via kundesidene til ngt.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Okei, fikk det endelig til. Var maskingen i filtersettet som gjorde det. Jeg hadde skrevet 255.255.255.0 og dessuten så valgte jeg portnr 412 til DC++ etter en reset av router (Ble mye roting! :))

Her er en fin link som tar for seg det meste av åpning av porter. Selv om det står at den støtter mest Netopia 4542 så fikk jeg det til med min 3351.

Netopia

:) Håper det kan hjelpe andre også! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...