Wattengård Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 @Nostradamus: Wholesale betyr ikke at de skulle selge hele seg Wholesale betyr bare at Firstmile skulle egentlig ikke ha noen kunder selv. Kundene skulle være kunder hos "underleverandører", f.eks. "Bobbys breibainnj" hvor kunden da kun har forhold til "Bobbys breibainnj" og ikke har peiling på hvilken leverandør de egentlig får nett fra. På samme måte som mobilselskaper driver. Det fins bare 2 mobilnettverk i landet, Telenor og Netcom (og Teletopia men de teller bare for østlendinger ) men det fins flust av mobiloperatører. Disse er da "underleverandører" av tjenester i ovenstående nettverk. For den saks skyld er det vel ikke Telenor Mobil som eier Telenors mobilnett heller. Telenor har sikkert et eget selskap for det, så Telenor Mobil er vel også en underleverandør. Skjønner? Christian... Lenke til kommentar
YoYo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Når det står på sidene deira at den gjennomsnittlige ventetida er 10 minuttar, mens i realiteten går det 40, så synest eg det burde bli tatt ein opprensk. Den grafen tar utgangspunkt i dags snitt. Jeg snakket med NGT i går rundt 18:00. Regner med at det er et rimelig travelt tidspunkt for support avdelingen for de fleste ISP'er. Jeg hadde sett denne grafen på forhånd, og tok derfor tiden på hvor lang tid det tok. Medberegnet tiden jeg brukte på å knote inn info mot svareren, så tok det 15min før jeg fikk svar av support. Ja 15min, er lenge å vente på support. Men etter å ha lest X antall meldinger om hvor ufattelig dårlig NGT er, så hadde jeg forventet langt lengere ventetid. Videre så har NGT fått mye pepper på grunn av kvaliteten på servicen. Jeg for min del kunne ikke vært mer fornøyd. Supportmedarbeideren jeg snakket med var oppegående, koselig og svært hjelpsom. I tillegg så er linjen svært bra. Får stabilt nesten 100kbit over oppgitt linjehastighet. Synes oppkjøpet er positivt som helhet, ettersom det styrker konkurransen mot Telenor. Men jeg skjønner at det er kjipt for de som allerede har Firstmile. Lenke til kommentar
Netforce Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Ikke bare litt kjipt, men fryktelig kjipt. jaja, får se å finne meg en annen leverandør jeg da. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Argh! Jeg byttet jo fra NGT til Firstmile for å få bedre kundeservice, og nå er jeg like langt. Hva er alternativet nå da???? Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det er jo ikke sikkert dere merker noen forskjell, jeg har da ikke merket noe forskjell med Bluecom etter at Catch kjøpte de opp for og si det sånn. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette er nok aprilsnarr ja.. Det ble nevnt tidligere på at noen ville spøke med noen ISPer men trakk nyhetene i siste liten fordi ISPen trakk seg... aner vi et stunt? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Dersom dette ikke er en aprilspøk er det er svært negativt, og markedet kan gå dårlige tider i møte. Jeg tviler på om det er en aprilspøk, da NGT har sendt ut børsmelding, og slikt tuller man ikke med. Hvis NextGenTel begynner å kjøpe opp mindre konkurrenter som har bedre tilbud enn dem selv istedenfor å drive med reell konkurranse, så ender vi til slutt opp med mindre utvalg, som igjen antakelig betyr dårligere tilbud. Til slutt kan vi risikere å sitte igjen med to eller kanskje tre store aktører (sannsynligvis to), og da har NGT ingen grunn til å konkurrere aggressivt på pris og tjeneste, i og med at de allerede kjemper mot "forhatte" Telenor, som mange, mange mennesker ønsker å bytte fra. Kjøpet av Firstmile er en gladnyhet for de som har aksjer i NGT, men er dårlige nyheter for oss forbrukere som ønsker bedre tilbud, noe som kommer av konkurranse i markedet. Det forundrer meg ikke om NGT nå vil prøve å kjøpe opp enhver som har et bedre tilbud enn dem selv. Endret 1. april 2005 av hkm Lenke til kommentar
anbar Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 lol, så ikke datoen før nå ringte opp og stilte spørsmål, vi får bredbånd fra dem den 11 så vi har jo fortsatt mottatt noen papirer... men herretter skal jeg alltid tenke på datoen før jeg ringer Lenke til kommentar
howzer Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Altså, vi snakker om børsmelding her. Ville det ikke være straffbart med en aprilspøk som børsmelding? Lenke til kommentar
svas Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det er jo ikke sikkert dere merker noen forskjell, jeg har da ikke merket noe forskjell med Bluecom etter at Catch kjøpte de opp for og si det sånn. Hadde BlueCom tidligere jeg også. Dårlig service fra ende til annen. At de ble kjøpt opp av Catch kan bare ha vært til det positive (for BlueCom-kunder). Derimot, at NGT kjøper opp Firstmile er til det negative for alle. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det forundrer meg ikke om NGT nå vil prøve å kjøpe opp enhver som har et bedre tilbud enn dem selv. Før de kan gjøre dette må de da vel begynne og tjene penger, de kan da ikke drive med noe slikt med dagens inntjening. Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Og jeg som byttet fra upc til Firstmile for 1 uke siden... Får vel vente å se om dette er sant eller ikke... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Bare for ordens skyld kan jeg bekrefte at det stemmer og det er ingen aprilspøk. Mvh, G. Rimala Tror det stemmer bra ja HAHAHAHA til alle nye NGT kunder Lenke til kommentar
howzer Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det forundrer meg ikke om NGT nå vil prøve å kjøpe opp enhver som har et bedre tilbud enn dem selv. Før de kan gjøre dette må de da vel begynne og tjene penger, de kan da ikke drive med noe slikt med dagens inntjening. Med andre ord har de ikke råd til å kjøpe Firstmile heller? Lenke til kommentar
iCar Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 NextGenTel har med virkning fra og med 31.mars 2005 overtatt som eier av Firstmile AS. Alle nåværende kunder i Firstmile vil beholde sine avtaler. Dette gjelder både priser og ytelser. Kundene vil i tillegg til dette om kort tid få tilgang til et utvidet spekter av nye tjenester som komplette mail-løsninger, NextPhone bredbåndstelefoni og tilgang til bredbåndsportalen BroadPark med spennende innhold fra kjente medier. Firstmiles kundeservice vil flytte med til NextGenTel, og vil kunne gi minst like god kundeservice som før! NextGenTel er et norsk, børsnotert selskap med hovedkontor i Bergen, og er desidert nest størst i det norske bredbåndsmarkedet med over 100.000 kunder. Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss kan du bruke kontaktinformasjonen du finner her. http://www.firstmile.no/omoss.php?PHPSESSI...2801167da4ca00a Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Håper dette er april spøk, jeg mener jeg gikk jo fra nextgentel til firstmile for et par måneder siden. Er jo mega dritt om jeg brukte mye penger på og bytte for så og bytte ufrivlig tilbake. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 For 250. gang. Dette er IKKE aprilsnarr. Det er straffbart (også med mulig fengselsstraff for ansatte som er ansvarlig), å forfalkse børsmeldinger. For de som lurer på "kontant betaling", betyr dette selvfølgelig ikke svarte kofferter med 19 millioner * 0.75, men at NGT betaler Firstmile-eierne penger, i stedet for aksjer osv. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 At Firstmile skulle selge ut hvertfall privatkundene har jo vært planen fra første stund. Det har Firstmile vært åpne om hele tiden. Det var jo en av grunnene til at de tilbød kun aksess og ingen andre tilleggstjenester. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 er jeg den eneste som synes dette er et kult kjøp ? NGT har jo mye ekstra dilldall som ikke alle andre har. broadpark har mye rart ? Epz. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Fra Firstmile sine informasjonssider: NextGenTel har med virkning fra og med 31.mars 2005 overtatt som eier av Firstmile AS. Alle nåværende kunder i Firstmile vil beholde sine avtaler. Dette gjelder både priser og ytelser. Kundene vil i tillegg til dette om kort tid få tilgang til et utvidet spekter av nye tjenester som komplette mail-løsninger, NextPhone bredbåndstelefoni og tilgang til bredbåndsportalen BroadPark med spennende innhold fra kjente medier. Firstmiles kundeservice vil flytte med til NextGenTel, og vil kunne gi minst like god kundeservice som før! NextGenTel er et norsk, børsnotert selskap med hovedkontor i Bergen, og er desidert nest størst i det norske bredbåndsmarkedet med over 100.000 kunder. kilde: http://firstmile.no/omoss.php?PHPSESSID=21...1a2778fe5232ca2 Synd, hadde planlagt å bytte til Firstmile på grunn av prisene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå