lavizh Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jaja, det var synd. Da blir det elendig service for de som er Firstmile kunder i dag. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette var triste nyheter Har egentlig ikke noe imot NGT, men liker litt konkuranse mellom leverandørene. Så gjenstår det å se om dette får noen konsekvenser på pris for kundene som ikke har binding. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jaja, det var synd. Da blir det elendig service for de som er Firstmile kunder i dag. Servicen er muligens bedre hos Firstmile, men de har ikke akkuratt så gode åpningstider på den supporten. De gangene jeg trengte dem i starten var det greit nok å få tak i dem, men når de stenger 1700 har det også sine ulemper. Ellers har Firstmile vært ett sted jeg ikke har trengt å ringe dem siden jeg fikk linja for 1 års tid siden. Stabilt og bra! Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Bare for ordens skyld kan jeg bekrefte at det stemmer og det er ingen aprilspøk. Mvh, G. Rimala Lenke til kommentar
askt Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Nøyaktig hva vil dette innebære? Jeg byttet nettopp (igår) fra NGT til Firstmile. Hovedargumentet for dette var jo prisen (644,- for Delta 2600 kontra 529,- for Tera 8000). Vil kundene bli satt over til hastigheten hos NGT, eller beholde de fra Firstmile? Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det MÅ være det. "Kontant oppgjør" ... hallo? Med kontant i denne sammenhengen menes nok overføring bankkonto-bankkonto Med dette menes at det ikke ustedes aksjer i NGT for å betale for Firstmile og er vanlig sjargong ifm. oppkjøp og overtagelse Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kan hende jeg tar feil nå men... Var det ikke meningen hele tiden at Firstmile skulle selges? Synes å huske at jeg leste en pressemelding da Firstmile startet at hele meningen var å opparbeide seg en kundegruppe, for så å bli kjøpt opp av noen andre. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har fått bekreftet at det ikke er en aprilspøk. kan ikke si noe om min kilde.. Jeg aner ikke hvorvidt det stemmer, men en "bekreftelse" fra en forumperson uten konkrete kilder som kaller seg "Jan Banan".... er ikke akkurat nok til å overbevise meg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Jeg har fått bekreftet at det ikke er en aprilspøk. kan ikke si noe om min kilde.. Jeg aner ikke hvorvidt det stemmer, men en "bekreftelse" fra en forumperson uten konkrete kilder som kaller seg "Jan Banan".... er ikke akkurat nok til å overbevise meg. Du heiter mad_arab, og kvifor skulle ikkje hans uttalelser være korrekt, sjølv om navnet hans er Jan Banan. Dog, eg er enig med deg, vil aldri stole på folk her på forumet angåande den slags, med nokre unntak muligens. Har sett for mange episodar der folk kan bekrefte eller garantere ditt og datt som viste seg å være feil til å tru på det. Endret 1. april 2005 av zeph Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kan hende jeg tar feil nå men... Var det ikke meningen hele tiden at Firstmile skulle selges? Synes å huske at jeg leste en pressemelding da Firstmile startet at hele meningen var å opparbeide seg en kundegruppe, for så å bli kjøpt opp av noen andre. Jepp. Firstmile skulle opparbeide seg en kundegruppe for deretter å selge de videre til en "skikkelig" ISP. Wholesale eller hva de kallte det (på tynn is her på siste setningen, men hvis jeg ikke husker helt feil stemmer det sånn ca).. Lenke til kommentar
luxus Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har fått bekreftet at det ikke er en aprilspøk. kan ikke si noe om min kilde.. Jeg aner ikke hvorvidt det stemmer, men en "bekreftelse" fra en forumperson uten konkrete kilder som kaller seg "Jan Banan".... er ikke akkurat nok til å overbevise meg. hahahah ..Men dette stemmer nok, dessverre. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Ja hvis ikke dette er en aprilspøk så er det synd. Er bedre om de to selskapene ikke går sammen syns jeg.. Men hvis de først gjør det håper jeg de beholder hver sine produkter og priser, slik at man ikke mister noe på en måte.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Var det ikke meningen hele tiden at Firstmile skulle selges? Synes å huske at jeg leste en pressemelding da Firstmile startet at hele meningen var å opparbeide seg en kundegruppe, for så å bli kjøpt opp av noen andre. Jo, det tror jeg stemmer. Vi vil nok se flere slike oppkjøp i og med det kryr av små BB-leverandører som alene ikke vil greie seg. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Du heiter mad_arab, og kvifor skulle ikkje hans uttalelser være korrekt, sjølv om navnet hans er Jan Banan. Dog, eg er enig med deg, vil aldri stole på folk her på forumet angåande den slags, med nokre unntak muligens. Har sett for mange episodar der folk kan bekrefte eller garantere ditt og datt som viste seg å være feil til å tru på det. Jepp, det er bare det med anonyme personer som igjen siterer anonyme kilder som de visstnok har tilgang til. Altfor mange usikkerhetsmomenter, det er nesten verdiløst å poste slikt selv om man selv vet det stemmer, så lenge man ikke kan vise til noen ting konkret. Folk med litt kritisk sans vil aldri ta det for god fisk uansett. Hvorvidt denne saken stemmer aner jeg ikke, men nå ser det ut til at flere medier plukker det opp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 NGT blir altså endå større, og synest dei burde fått krav om betre kundeservice, frå konkurransetilsynet, staten eller noko sånt. Vi bryr oss om deg som kunde, og vi kan bredbånd. Våre kundekonsulenter har høy kompetanse, og finner de riktige løsningene - raskt og effektivt. “Vi er ikke størst, derfor yter vi mer„ Når det står på sidene deira at den gjennomsnittlige ventetida er 10 minuttar, mens i realiteten går det 40, så synest eg det burde bli tatt ein opprensk. Fleire kundar = meir problem = behov for meir kundeservice. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 De ansatte i Firsmile følger jo med på kjøpet da, så de vil jo fortsatt drive med "sine" kunder, inntill alt blir overført til Nextgentel. Lenke til kommentar
svas Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jaja, det var synd. Da blir det elendig service for de som er Firstmile kunder i dag. Servicen er muligens bedre hos Firstmile, men de har ikke akkuratt så gode åpningstider på den supporten. De gangene jeg trengte dem i starten var det greit nok å få tak i dem, men når de stenger 1700 har det også sine ulemper. Er det ikke bedre å vente i kundeservice-kø på Firstmlie i ett minutt i lunsjpausen enn 40 minutter hos NextGenTel etter jobb? Firstmile svarer alltid fort. Det er hovedgrunnen til at jeg gikk fra NGT til Firstmile. Hvis kundeservicen nå blir som i NGT må jeg finne meg en ny leverandør. Noen som har tips til leverandør i Oslo? Lenke til kommentar
svas Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 De ansatte i Firsmile følger jo med på kjøpet da, så de vil jo fortsatt drive med "sine" kunder, inntill alt blir overført til Nextgentel. Til bindingstiden går ut og jeg kan finne meg en ny leverandør? Lenke til kommentar
lillevarjen Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hva angår hastigheten, så har jo alle kundene i Firstmile en kundeavtale med firmaet. Jeg antar at både pris og hastighet blir den samme som før, så lenge kundeavtalen/bindingstiden gjelder. Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hva angår hastigheten, så har jo alle kundene i Firstmile en kundeavtale med firmaet. Jeg antar at både pris og hastighet blir den samme som før, så lenge kundeavtalen/bindingstiden gjelder. Selvfølgelig. Kontrakten man har med Firstmile gjelder fortsatt. Foreløpig vil Firstmile AS fremdeles bestå. Og for alt man vet kan det hende NGT og Firstmile vil markedsføre seg med forskjellige produkter i "all fremtid" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå