christian1986 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei. Jeg skal bygge en rimelig PC for en kamerat. Han har harddisk og optsike enheter(+diskettstasjon) fra før. Mitt spørsmål er da om dette passer fint til hverandre, og om dere har noen innvendinger. Er det noe jeg har glemt??? Alle svar mottas med takk. Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Asus K8N, nForce3 250, Socket-754, ATX AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754, Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ Arctic Cooling Silent Case Miditower Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 ser bra ut..Men har du tenkt på et nforce 4 oppsett i stedet for nforce 3? Strømforsyning har du tatt med det? eller følger det med i kabinettet? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Ja, men er for dyrt for han. Billigst mulig. PSU er med i kabinettet. Er det noe annet å utsette på oppsettet? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Nei..Den rammen er super...Har selv den samme og er meget fornøyd... Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Oppsettet ser meget bra ut det, men jeg for min del ville byttet ut Radeon 9800PRO kortet med ett 6600GT kort. Asus N6600GT GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, TV-Out, DVI, Retail Lenke til kommentar
am3k Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg