CrZy_T Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Som topic sier. Jeg er på utkikk etter et relativt billig AGP-skjermkort uten vifte, men med Dual DVI. For tiden sitter jeg på et Matroxkort, men ser meg nesten nødt til å bytte etter å ha oppdaget Matrox sin elendige Linux-support. Derfor ... Vifteløst, dual dvi, max 2000,-, ikke Geforce MX eller lignende shitkort. Noen gode tips? Det er ikke aktuelt å kjøpe skjermkort med vifte og bytte til heatpipe, heller ikke aktuelt med brukte modifiserte kort. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Low-end og dual-DVI er vel ikkje noe som går sammen tror eg. Og med en maxpris på 2000kr så får du knallgode kort. Eg annbefaler mitt Gainward GSkort. Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette skjermkortet er både billig og har dual-dvi. Så i prisguiden men fann ingen andre kort værtfall. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Største problemet her er vel at begge 2 har vifter noe som gjør det uaktuelt. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Derfor ... Vifteløst, dual dvi, max 2000,-, ikke Geforce MX eller lignende shitkort. Noen gode tips? Som eg sa, eg tror ikkje du klarer å finne ett kort som oppfyller kriteriene dine. Skal du ha dual DVI må du nok godta ett kort med vifte på. Lenke til kommentar
hart Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det finnes sikkert noen kort med vifter på (og 2x DVI) som kan kjøres med feks Zalmans passive heatpipekjøling... men denne kjøleløsningen vil jo spise av budsjettet ditt Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Det beste du kan gjøre er å smekke en VGA-silencer eller lignende på det nevnte kortet. Et problem kan imidlertid være at en slik kjøler ikke passer med HSI-brikken. Sjekk dette. Ellers synes jeg å huske at det fantes et FX5700-kort fra Gainward med passiv kjøling og dual-DVI... Endret 2. april 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=106840&cks=SER og et eller anna vifteløst skjermkort.. Da ender du med 2 dvi ut -------------------------------------------------------------------------- Denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=106841&cks=SER er fra DVI til vga(da ender du opp med 2 vga ut) Endret 2. april 2005 av taz Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=106840&cks=SER og et eller anna vifteløst skjermkort.. Da ender du med 2 dvi ut -------------------------------------------------------------------------- Denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=106841&cks=SER er fra DVI til vga(da ender du opp med 2 vga ut) men forsvinner ikke noe av poenget med DVI dersom han har to skjermer med dette og bruker overganger? Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hvordan blir kvaliteten men en adapter..altså på den som ikke er DVI? Blir det like bra som dual-dvi? Shonah Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg søkte på friteksten 2xDVI i prisguiden og fikk opp e god del alternativer. De fleste riktignok med vifte. Jeg fant ett Fujitsu Siemens Nvidia gForce FX5200 med 64MB og 2XDVI til bare 634 kr, men kortet er ikke avbildet så jeg vet ikke om det har vifte eller ikke. Her er i hvertfall linken: http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...rdwarePrisguide 3D-Ytelsen er neppe spesielt bra, men Nvidia er i det minste kjent for å ha godt støtte for Linux. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hvordan blir kvaliteten men en adapter..altså på den som ikke er DVI? Blir det like bra som dual-dvi? Neppe, den analoge D-sub utgangen har kun analogt signal. Et skjermkort har i utgangspunktet et digitalt signal som den skal sende ut til skjermen. Det digitale signalet konverteres til analogt fordi alle gamle skjermer var analoge og kun brukte analog overføring. En adapter vil altså måtte konvertere fra analogt til digitalt. En løsning med adapter vil altå gjennomgå 2 konverteringer av signalet med dertilhørende kvalitetstap i både konverteringen og selve den analoge delen av kretsen. En løsning med DVI på skjermkortet gir digitalt signal hele veien og dermed ingen kvalitetstap. Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Hmmmmm...da har jeg samme "problem" som trådstarter. Men det er sikkert mulig å sette på en Zalman Heatpipe på et dual - dvi kort. Endret 2. april 2005 av Shonah Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ser ikke ut som du har noen annen mulighet enn heatpipe eller adapter Lenke til kommentar
aeon Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hei jeg er ute etter samme type kort som trådstarter, men gjerne et kort som også har litt ytelse. Foreløpig vet jeg om 2 stk kort med dual-dvi og passiv kjøling: Matrox P650 og nVidia Quadro NVS280. Jeg har selv NVS280 og det fungerer utmerket (kjører 2 stk 20 tommer LCD), men kunne altså som sagt tenkt meg noe bedre ytelse uten å måtte få en vifte til inn i kabinettet. NVS280 får du fra PsData for 1994,- Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 kan kjøpe mitt 9800pro ultimate aldri skrudd på. vifteløs selvfølgelig pm. du trenger en form for svak bris inni der for at det ikke skal gå varmt, er det dual dvi? er en hvit kontakt og en vanlig Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 kan kjøpe mitt 9800pro ultimate aldri skrudd på. vifteløs selvfølgeligpm. du trenger en form for svak bris inni der for at det ikke skal gå varmt, er det dual dvi? er en hvit kontakt og en vanlig da er det en VGA og en DVI Men synes du burde gå for 6600GT.. Mange sier dem er så stille at du ikke kan høre dem. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 kan kjøpe mitt 9800pro ultimate aldri skrudd på. vifteløs selvfølgeligpm. du trenger en form for svak bris inni der for at det ikke skal gå varmt, er det dual dvi? er en hvit kontakt og en vanlig da er det en VGA og en DVI Men synes du burde gå for 6600GT.. Mange sier dem er så stille at du ikke kan høre dem. ja gå for eit 6600gt Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Hei jeg er ute etter samme type kort som trådstarter, men gjerne et kort som også har litt ytelse.Foreløpig vet jeg om 2 stk kort med dual-dvi og passiv kjøling: Matrox P650 og nVidia Quadro NVS280. Jeg har selv NVS280 og det fungerer utmerket (kjører 2 stk 20 tommer LCD), men kunne altså som sagt tenkt meg noe bedre ytelse uten å måtte få en vifte til inn i kabinettet. NVS280 får du fra PsData for 1994,- Grensesnitt: 1 x VGA - 60 pin LFH 2 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ( på levert kabel ) Så vidt jeg ser så har ikke dette kortet dual dvi. Ellers ville det absolutt vært et alternativ. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg søkte på friteksten 2xDVI i prisguiden og fikk opp e god del alternativer. De fleste riktignok med vifte. Jeg fant ett Fujitsu Siemens Nvidia gForce FX5200 med 64MB og 2XDVI til bare 634 kr, men kortet er ikke avbildet så jeg vet ikke om det har vifte eller ikke. Her er i hvertfall linken:http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...rdwarePrisguide 3D-Ytelsen er neppe spesielt bra, men Nvidia er i det minste kjent for å ha godt støtte for Linux. godt forslag, men fx5200 er vel "MX"-kortet i fx-serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå