*Tronaldo* Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Er ikke alltid det betyr at det er gode produkter. F.eks noen venner av meg har Koss-headset alle sammen, og alle detter jo fra hverandre etter et par ukers bruk.... Er vel eneste måten de klarer å selge produktene sin på.. Jeg skal la alle skrivefeilene og setningssyntaksfeil gå rolig forbi. Du sammenligner et helt annet produkt for å få frem at garanti ikke skal si noe om produktet. Jeg ikke noe om garantien på Koss headset, men dette må da være revnende likegyldig iom at det dreier seg om så ulike bruksmønstre på de to produktene at det ikke er mulig å sammenligne de i det hele tatt. Ett av dem monteres mens det andre "bøyes og tøyes" på. Jeg vil ikke si at synspunktet ditt er helt feil, men dine argumenter rettferdiggjør det ikke heller ikke. *Tronaldo* Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg skal la alle skrivefeilene og setningssyntaksfeil gå rolig forbi. Lenke til kommentar
gameron Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har hørt at twinmos ram er ekstremt ustabilt til spill å klokking.. sats heller på corsair twinx 1024(512x2). stabil ram til klokking. mellomklassevalg!! Twinmos passer ikke bra med msi hovedkort.. andre meninger om dette?? bring it on! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette er sikkelig bra minnebrikker Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Takker alle sammen, har noe å kikke igjennom nå, ser ut til å være endel interresant, men vil ikke ha noen diskusjon om hva som er bra eller dårlig, det er det nok av andre tråder om... trenger ikke noen diskusjon om hva som er bra eller dårlig, trengte bare hjelp til oppsett, noe jeg er faktisk har fått av en del av dere Ser ut til at jeg må ha x800xl kortet da det gir god ytelse i forhold til pris(skal sjekke pris på SLI oppsett ), Ram'en kommer ikke i første rekke denne gang(har ikke no planer om no spess overklokking....ennå), gleder meg til å sitte i go'stolen imorra me bærbar'en og bestille ny pc Blir vel egentlig tilfeldig om det blir AMD eller Intel, da begge har sine fordeler og ulemper, blir nok helst hovedkortet som blir det avgjørende der...(må være dønn stabilt og gi god ytelse) Litt OT: Har også hatt problemer me Twinmos Ram, kjøpte et 1024 dualkit til dama og det ville ikke fungere i dual... endte me at jeg sendte det tilbake og kjøpte Geil Golden Dragon istedet.... angrer ikke! Kosta mer, men dønn stabilt! SKal se hvor mye det vil koste meg å sette opp et SLI oppsett, må jo innrømme at det frister litt:D Edit: Satte opp et SLI oppsett for morro skyld: SLI oppsett Ser det bra ut? Endret 1. april 2005 av vnotland Lenke til kommentar
Revox Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Ikke dumt det oppsettet der. Endelig kom det inn et nvidia kort sammen med SLI hovedkortet. Så ikke helt poenget med annbefalingene av sli hk og ati kort oppi her. Jeg hiver meg ellers på amd bølgen og annbefale A64. Og til ahpadt : Sier meg helt enig i at man mest sannsynlig ikke vil merke noen forskjell på et Intel eller AMD system. Men jeg banne på at du ikke ville ha merket forskjell om det satt en celeron eller XP prosessor i maskina heller (av de sprekeste selvfølgelig) pr dags dato ser jeg større grunn til å gå for et amd system uansett hva man merker eller syns. Platformen har en fremtid noe intel sin ikke har Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) OT: Jeg synest det blir for dumt å si at du ikke merker ytelsen... AMD er jo bedere i forhold til pris og ytelse, så da bør jo det vere enkelt! Når det gjelder det SLI oppsettet så ville ikke jeg kjøpt to 6600GT kort. Skulle jeg hatt SLI måtte det vert 6800GT i SLI. Mener at 6600GT begynner å bli såpass gammelt at et X800XL ville vert et bedere valg. evt. et 6800GT får så å kjøpe et til senere. Da sitter du med et supert SLI oppsett. Edit: For å bevise det med AMD vs. Intel: En Intel 3.8 Ghz må klokkes til 5,3 Ghz får å slå en uklokket AMD FX-55. Endret 2. april 2005 av BaX Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 trenger ikke noen diskusjon om hva som er bra eller dårlig, trengte bare hjelp til oppsett, noe jeg er faktisk har fått av en del av dere Ser ut til at jeg må ha x800xl kortet da det gir god ytelse i forhold til pris(skal sjekke pris på SLI oppsett ), Ram'en kommer ikke i første rekke denne gang(har ikke no planer om no spess overklokking....ennå), gleder meg til å sitte i go'stolen imorra me bærbar'en og bestille ny pc Blir vel egentlig tilfeldig om det blir AMD eller Intel, da begge har sine fordeler og ulemper, blir nok helst hovedkortet som blir det avgjørende der...(må være dønn stabilt og gi god ytelse) Vel, bare for å pirke litt... Du kjøper X800XL fordi det gir mye ytelse for pengene. Vel og bra. Men hvorfor skal ikke samme argumentasjon gjelde for valg av prosessor? Hvorfor skal det valget bli styrt av tilfeldigheter? når aphadt sier du ikke kommer til å merke forskjell, blir det like smart som om jeg hadde sagt at du ikke ville merke forskjell på X800XL i forhold til en X800Pro. Poenget er at det er forskjell! The margin is even greater at the low end, AMD's Athlon 64 3000+ is 23% faster than Intel's similarly priced Pentium 4 520. At the high end the advantage is equally in AMD's favor, with the Athlon 64 4000+ holding a 22% advantage over Intel's fastest Pentium 4. Conclusion? Don't look any further than AMD for the best gaming CPU, and Half Life 2 further cements AMD's reputation as the gamer's CPU. Hvis du skal bruke så og så mye på et gaming system (regner med at du har et budsjett) så er det jo vel verd å få mest mulig for pengene! Gaming PC = AMD! Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ikke dumt det oppsettet der. Endelig kom det inn et nvidia kort sammen med SLI hovedkortet. Så ikke helt poenget med annbefalingene av sli hk og ati kort oppi her. Poenget med det har ikke egentlig noen spesiell god grunn, men jeg tenker slik: Jeg liker ATI best, men er litt nysgjerrig på nvidias SLI løsning. Siden jeg oppgraderer ganske ofte vil jeg ha muligheten til i fremtiden å kunne bruke SLI hvis det viser seg at det blir aktuelt. Hvis jeg nå hadde gått for et annet HK (feks Abit fa1ality) så hadde jeg på en måte ekskludert muligheten for kjapt å kunne endre til SLI løsningen i fremtiden. I tillegg er det jo sånn at SLI kortene ikke yter noe dårligere med kun ett kort i forhold til HK uten SLI - så da ser jeg ingen grunn til ikke å dra til med SLI når man skal kjøpe HK - selv om man ikke har tenkt å bruke det med det første. Forklaringen ble litt krøkkete, men jeg håper dere forståer poenget *Tronaldo* Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 når aphadt sier du ikke kommer til å merke forskjell, blir det like smart som om jeg hadde sagt at du ikke ville merke forskjell på X800XL i forhold til en X800Pro. Poenget er at det er forskjell! The margin is even greater at the low end, AMD's Athlon 64 3000+ is 23% faster than Intel's similarly priced Pentium 4 520. At the high end the advantage is equally in AMD's favor, with the Athlon 64 4000+ holding a 22% advantage over Intel's fastest Pentium 4. Conclusion? Don't look any further than AMD for the best gaming CPU, and Half Life 2 further cements AMD's reputation as the gamer's CPU. Hvis du skal bruke så og så mye på et gaming system (regner med at du har et budsjett) så er det jo vel verd å få mest mulig for pengene! Gaming PC = AMD! IGJEN vil jeg poengtere at det er snakk om virkelig forskjell, og ikke et lite tall som en kar har hostet opp fra en graf. Har du noen gang merket stor forskjell mellom to jevnt satt opp Intel/AMD-oppsett? Jeg tror ikke det. Om jeg hadde vært trådstarter hadde jeg satt opp 600-Serie Intel + dobbelkjerne-GFX-kort. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 når aphadt sier du ikke kommer til å merke forskjell, blir det like smart som om jeg hadde sagt at du ikke ville merke forskjell på X800XL i forhold til en X800Pro. Poenget er at det er forskjell! The margin is even greater at the low end, AMD's Athlon 64 3000+ is 23% faster than Intel's similarly priced Pentium 4 520. At the high end the advantage is equally in AMD's favor, with the Athlon 64 4000+ holding a 22% advantage over Intel's fastest Pentium 4. Conclusion? Don't look any further than AMD for the best gaming CPU, and Half Life 2 further cements AMD's reputation as the gamer's CPU. Hvis du skal bruke så og så mye på et gaming system (regner med at du har et budsjett) så er det jo vel verd å få mest mulig for pengene! Gaming PC = AMD! IGJEN vil jeg poengtere at det er snakk om virkelig forskjell, og ikke et lite tall som en kar har hostet opp fra en graf. Har du noen gang merket stor forskjell mellom to jevnt satt opp Intel/AMD-oppsett? Jeg tror ikke det. Om jeg hadde vært trådstarter hadde jeg satt opp 600-Serie Intel + dobbelkjerne-GFX-kort. forstår ahpadt sine poenger. men gitt to valg er man vel rasjonellt sett forpliktet til å ta det som objektivt sett er det beste. selv om man personlig ikke merker forskjell, er det vel likevel lite som taler for å ta det dårligste ? Det at noe er marginalt bedre enn noe kan vel ikke tale til fordel for det svakeste? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 IGJEN vil jeg poengtere at det er snakk om virkelig forskjell, og ikke et lite tall som en kar har hostet opp fra en graf. Har du noen gang merket stor forskjell mellom to jevnt satt opp Intel/AMD-oppsett? Jeg tror ikke det. Om jeg hadde vært trådstarter hadde jeg satt opp 600-Serie Intel + dobbelkjerne-GFX-kort. når aphadt sier du ikke kommer til å merke forskjell, blir det like smart som om jeg hadde sagt at du ikke ville merke forskjell på X800XL i forhold til en X800Pro. Poenget er at det er forskjell! Hvis man ikke merker forskjell, hva er da vitsen i å kjøpe seg noe som koster 13 laken? Da kan man vel ta til takke med et 7-8000 kroners system? Jeg mener man får mest igjen for pengene til spilling med en AMD CPU pr. dags dato. Det har ikke alltid vært slik. Men nå er situasjonen sånn. Og 20-25% forskjell i FPS utgjør en god porsjon penger dersom det skal kompenseres i grafikk-kort. Jeg synes i det hele at argumentasjonen din ikke er rasjonell. tall som er hostet opp fra en grafEn graf er bare en grafisk framstilling av tall. I dette tilfellet FPS. Og her er det ikke snakk om synsing, (aka "merke forskjell") men et målbart resultat. Og de har brukt det råeste grafikk-kortet tilgjengelig for å eliminere den flaskehalsen det evt. kunne utgjøre. Og AnandTech har seriøse tester. Du vil forresten finne liknende resultat hos Tom's Hardware Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 meget gode poenger Hilram. I noen tilfeller deler jeg synspunktet mht. grafer med ahpadt ( når vi snakker 2-3fps forskjell). Men 35 og 42 i fps ( eller 40 og 50) er faktisk merkbart, så da synes jeg vi skal tillegge grafene reell vekt. Når hovedkort og CPU i tillegg er billigere for AMD sin del, synes jeg saken er ganske grei. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED - Socket 939 512KB cache "Winchester" DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort - ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/ OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX - PC-4000 512MB x 2 (2-2-2-8) 500Mhz POV GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail - 256MB DDR3/256-bit TV-out/DVI, SLI Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM - Barracuda 7200.8 8MB cache OCZ PowerStream strømforsyning 520W - 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load Totalt: 12,425kr hos Netshop. (Mangler kabinett) Endret 2. april 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED- Socket 939 512KB cache "Winchester" DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort - ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/ OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX - PC-4000 512MB x 2 (2-2-2-8) 500Mhz POV GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail - 256MB DDR3/256-bit TV-out/DVI, SLI Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM - Barracuda 7200.8 8MB cache OCZ PowerStream strømforsyning 520W - 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load Totalt: 12,425kr hos Netshop. (Mangler kabinett) Helt klart et super oppsett. Det kan du klokke opp i skyene. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Holder 520w til enda et 6800GT kort? Endret 2. april 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Holder 520w til enda et 6800GT kort? ja Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Holder 520w til enda et 6800GT kort? Av OCZ Powersteam, så vil jeg si; ja. Edit: Powersteam ikke modsteam Endret 2. april 2005 av BaX Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Med 520W kan du kjøre 4 tipper jeg. PowerStream that is. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå