Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router kobler ikke opp mot nettet

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 3Com router som ikke kobler opp mot nettet lengre. Alt har vært helt fint helt til jeg kom hjem fra jobb i kveld hvor den hadde koblet av uten at noen hadde gjort noe med instillingene.

I følge telenor så har ikke de noen problemer på sin side, og ADSL modemet ser helt greit ut det også. Er et gammelt Alcatel 1000 ADSL modem og lyser grønt på power/sync, 10Base-t og rx/tx blinker av og til.

På 3Com routern, som jeg kjøpte for noen måneder siden, så lyser også alt som det har pleid å gjøre. I loggen til routern så står det "PPPoE sending PADI" for omtrent hvert 10 sekund. Så det ser også ut som om routern fungerer som den skal. Jeg har prøvd å oppgradere firmwaren og resette routern uten særlig hell.

Har noen vært borti noe lignende eller har noen tips å komme med?

Beklager om det finnes noen lignende tråder. Er begrenset hvor tålmodig jeg er med vanlig analogt modem. Dere som bruker dette til vanlig har min dypeste sympati.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I loggen til routern så står det "PPPoE sending PADI" for omtrent hvert 10 sekund. Så det ser også ut som om routern fungerer som den skal. Jeg har prøvd å oppgradere firmwaren og resette routern uten særlig hell.

Da prøver den og logge på, du har restartet ADSL-modemet?

Sjekk med 05000 om de kan pinge modemet ditt og om de ser noen påloggingsforsøk i loggene sine.

Lenke til kommentar

Da prøver den og logge på, du har restartet ADSL-modemet?

Sjekk med 05000 om de kan pinge modemet ditt og om de ser noen påloggingsforsøk i loggene sine.

Ja, har restartet ADSL modemet også. I følge han jeg pratet med på 05000 i går, så var visstnok dette modemet det eneste de ikke klarte å kommunisere med... Jeg får nok ringe dem igjen å høre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...