Gå til innhold

cd har sluttet å virke på min plextor dvd brenner

Anbefalte innlegg

Hei.

Rett før TG skulle jeg reinstallere windows på nytt. Da var det samme prosedyren som før: dra fram XP cden og boote til den og starte installasjonen.

Det kom som vanlig den blå skjermen og jeg trykket i vei. Jeg kom helt til at den skulle begynne selve installasjonen.

Der stoppet den helt. Heldigvis valgte jeg å installere windows på en annen harddisk enn den jeg hadde det på før, og derfor var det bare å bytte over igjen og starte opp den gamle installasjonen..

Da jeg kom inn i windows prøvde jeg å lese cden, noe som ikke virket. Den viste cden som om den var blank. Det samme gjorde den med ALLE CD-platene jeg har stappet i den, både originale og kopierte (fra forskjellige brennere).

DVD fungerer helt fint, både å lese og skrive, men CD virker altså ikke i det hele tatt..

Brenneren er en Plextor PX-708A. Den er ca 1.5 år gammel. Siden jeg har 2 års on-site garanti tenker jeg nå å ta kontakt med plextor og be de ordne den, men ville spørre om det er noen andre her med tilsvarende erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgrader den med firmware 1.8

http://www.plextor.com/english/support/dow...s/firm_708A.htm

Og siden du har nforce kort bør du prøve å

kjøre med MS IDE/ATAPI kontroller =

Microsoft "Standard Dual Chl PCI IDE controller"

hvis du har installert nv-ide .

Oppdater/"revert back" via device manager :

Ide ATA/ATAPI controllers - Nvidia nForce Parallell ata controller - properties - driver-tab - Update driver - install from a list .. - don't search - choose :Standard Dual Channel PCI IDE controller -apply .

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å installere de andre ATA driverne, uten at det hjalp.

Jeg kjører firmware v. 1.09 (jeg fant dem på plextor.be). Prøvde å laste ned v. 1.08, men installeren fant ingen device :roll:

edit: nå ser det ut til at den fant brennern.. installerer nå..

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...