snesoey Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Prøver å "compile" noen tutorials (OpenGL) med Microsoft Visual C++, men får uansett denne feilmeldingen: error LNK2001: unresolved external symbol _main fatal error LNK1120: 1 unresolved externals Kan si det plager meg, denne siste feilmeldingen før jeg ev. klarer lage min første .exe fil. Noen som kan forklare(løsning) hva denne feilmeldingen betyr (C++ er helt nytt for meg)? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Kan se ut som du mangler main-funksjonen. Ethvert program må ha et entrypoint (sorry, kommer ikke på noen bra oversettelse) for OS'et, i dette tilfellet DOS? En hvilken som helst bok, eller noenlunde fullstendig tutorial skal da vise dette? Lenke til kommentar
Tabbe Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 øøøh, altså, du sa du bare kopierte tutorialen, helt uten videre? du må jo "linke" sånn at du faktisk kan bruke opengl i et program Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Anbefaler deg å lese øverst på denne siden: http://nehe.gamedev.net/tutorials/lesson.asp?l=01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå