frg Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har en option meny som ser noe slik ut: <select NAME="valg"> <OPTION VALUE="navn" selected>Navn</OPTION> <option value="tid">Dato/tid</option> </select> Det jeg prøver er å få hentet ut verdien fra det man velger og bruke dette i et asp-script. Noen som har tips til hvordan jeg skal få det til? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 <% valg = Request("valg") Response.Write( "Du har valgt: " & valg ) %> Lenke til kommentar
frg Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 hmmm, får ikke ut noen verdi... virker ikke som om variabelen blir satt.... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Du må ha select boksen din inni en <form> f.eks.: <form action="?" method="post"> <select ...etc onChange="document.forms[0].submit();"> .... </select> </form> <% valg = Request("valg") Response.Write( "Du har valgt: " & valg ) %> Lenke til kommentar
frg Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hadde bare en liten feil i html-koden... vet noen av dere hvordan jeg skal få verdien som blir valgt i select menyen til å "holde" på innstillingen? slik det er nå så går den tilbake til "default" med en gang jeg har gjort valget. Endret 1. april 2005 av frg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå