Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Husbygging litt utenom det vanlige

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig kult prosjekt. Lykke til :thumbup:

Kan jeg komme på besøk og se på film? :innocent:

Når begynner byggingen? Når kommer dette kameraet opp?

Vi skal prate med diverse snekkere til uka, men det er klart at de fleste har mye å gjøre om dagen pga lav lånerente osv, så vi må nok vente litt.

Slik det blir så begynner vi forhåpentligvis en gang rundt midtsommeren, grunnmur for kjelleren regner jeg med at jeg setter opp sjøl.

Så kamera og slikt kommer opp når vi begynner.

Startet tråden nå for å få flere innspill på løsninger, best å ha mest mulig i havn før man setter i gang :)

Lenke til kommentar
Dyrt blir det også ja, bare for nyskjerrighet, hvor mange detektorer vil du ha i huset ditt som vil være koblet på innbruddsalarmen..?

Det vil være ca 16 detektorer som er koblet til alarmen, fordelt på to "sentraler"

Haha, hos Hafslund ol hadde det systemet kosta litt under 18.000 for en operativ alarm med så mange detektorer.. :p

Lenke til kommentar
Haha, hos Hafslund ol hadde det systemet kosta litt under 18.000 for en operativ alarm med så mange detektorer.. :p

hehe, ikke sant :p

Her kan dere forresten se ett bilde av huset som er utgangspunktet foreløpig, vi har også fått ett par andre hus på tapetet, men dette er det vi så langt har 90% tro på at vi kommer til å bygge/modifisere.

Her ser dere også ett bilde av underetasjen, hvor ca halvparten er helt hvitt, dette skal egentlig ikke være noe i følge tegningen, men her skal vi da altså ha garasje og butikk for salg av lyd og bilde teknikk. Så vi får da 3 fulle etasjer istedet for 2,5 etasje.

EDIT :: http://www.konsmohus.no/bolig_vis.asp?id=16

Tegninger over slik vi har tenkt det innvendig kommer så fort jeg får koblet til scanneren :)

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
Hæ? Er jeg helt borte nå? Ser ingen tegninger jeg :hmm:

joda,, hvis du stirrer hardt lenge nok så ser du en skisse *myse myse*..

mellom bokstaven E og D..

HMM, nei vent, det var et sesamfrø gitt som hadde satt seg fast på skjermen :whistle:

Ja, hvor er tegningene??

Lenke til kommentar

Kjempefin tråd for oss andre elektrikere på forumet, skal følge med på denne! Gleder meg til du begynner, jeg må vel begynne en dag jeg også, men synes det er skummelt med de summene som er på markedet. :blink:

Firmaet mitt har et prosjekt som er 100% EIB-styrt. Synes det er utrolig interessant å lese om slikt, hvordan det fungerer og om kunden er fornøyd. En kan aldri få nok kompetanse om slike anlegg, og det er om å gjøre å følge med framover. Håper du gir fine updates rundt det elektriske i huset.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Innebyd akvarie i veggen hadde vært kult. I gulvet fungerer selvfølgelig også, men da er det nødt til å være ganske stort. (Og du må nok lage det selv pga formen.) Husk at et akvarie trenger mye jobb og vedlikehold!

hadde jeg bygd hus hadde jeg hvertfall fått med masse downlights (digger det!) og høytalere på badet. (Kobla til TV/anlegg/whatevah) Innebygd plasma i veggen er også sinnsykt fett.

Ah, en annen ting som er utrolig fett er "stjernehimmel" som skifter farge.. Det kan man jo ha på både bad soverom og kino.. Dritkult! Noe slikt;

cinemax_dd33e2f68fa14b1e331e3d8ecfe7b5d0_cine3.jpg

Hvor mye har du tenkt til å investere i detta huset egentlig ? Virker som du har ganske god råd :thumbup:

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Kjempefin tråd for oss andre elektrikere på forumet, skal følge med på denne! Gleder meg til du begynner, jeg må vel begynne en dag jeg også, men synes det er skummelt med de summene som er på markedet. :blink:

Firmaet mitt har et prosjekt som er 100% EIB-styrt. Synes det er utrolig interessant å lese om slikt, hvordan det fungerer og om kunden er fornøyd. En kan aldri få nok kompetanse om slike anlegg, og det er om å gjøre å følge med framover. Håper du gir fine updates rundt det elektriske i huset.

Lykke til! :thumbup:

Jo takk for det, skal bli moro å se etterhvert ja.

Holder selv på med oppgradering av ett EIB hus nå, som skal styres via internett, det er litt tøft.

EIB anlegget der har kostet 1,1 mill så langt :dribble: blandt annet der jeg har hentet mange tøffe løsninger som jeg skal bruke selv :)

Lenke til kommentar
Ah, en annen ting som er utrolig fett er "stjernehimmel" som skifter farge.. Det kan man jo ha på både bad soverom og kino.. Dritkult! Noe slikt;

Hvor mye har du tenkt til å investere i detta huset egentlig ? Virker som du har ganske god råd :thumbup:

Stjernehimmel skal jeg ha på soverommet og i kinoen ja :p har listet opp leverandør av dette i en tidligere post.

Hva jeg skal investere i huset vil jeg egentlig ikke ut med da det selvfølgelig er endel lavere enn hva folk flest betaler for det.

Men lufta vel en veil pris til 2,5-3 mill i en annen post på forumet.

Selve huset har en listepris på rundt 1,7-1,8 mill pluss tomt.

Det er da med helt standard elektrisk anlegg og ikke noe spesielt med huset, og det liker jeg jo ikke ;)

Prisen på det elektriske mangedobles nok i forhold til ordinær pris på dette huset.

Mulig jeg legger ut en pris når jeg er ferdig, så kan folk se sluttsummen jeg måtte ut med. Jeg kommer jo til å ha en meget stor egeninnsats på huset, da jeg skal gjøre alt innvendig selv.

Råd? tja, jeg driter ikke penger, men alle har vel sine prioriteringer vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Prioriteringer ja!

Men uansett, dette blir vel en investering, om du skulle finne ut å selge, så vil du jo få igjen mye for dette, ikke bare vanlig listepris for et tilsvarende hus uten alt dilldallet du har satt inn..

joda, det er sant :)

Men man selger vel ikke drømmehuset?

Lenke til kommentar
Mange fine ideer her, men en ting slår meg: Akvarium i kinoen? Fiskene er sikkert ikke like fan av film og lyd som deg... ;)

Om de er plassert i gulvet så legger de nok ikke så mye merke til det, og de hører vel ikke stort heller, hehe..

Ikke vet jeg, tvilsomt at det blir noe i kinoen uansett tror jeg.

Lenke til kommentar
Om de er plassert i gulvet så legger de nok ikke så mye merke til det, og de hører vel ikke stort heller, hehe..

Ikke vet jeg, tvilsomt at det blir noe i kinoen uansett tror jeg.

Nei, fisker hører ikke særlig, men de er svært ømfintlig for trykk og bevegelser. En kino = mye bass og vibrasjoner. Skal du ha fiskene kun for at det er kult, ville jeg ha vurdert det en gang eller to til..

Lenke til kommentar

Skal svar litt her, slik jeg bygger kinoen kommer det til å bli svært lite vibrasjoner i rommets konstruksjon. Vil jo helst slippe å høre at alt rister.

Å legge ett teppe rundt ett akvarie i gulvet er ikke noe problem, men som jeg sa tidligere er det lite sannsynlig at det blir noe av.

Lenke til kommentar

Utrolig fascinerende prosjekt. Hvor skal herligheten ligge? (Neida, jeg har ikke lyst å komme å se på det selv når det er ferdig :whistle:)

Etter å ha lest gjennom tråden, sitter jeg egentlig bare igjen med ett spørsmål; Hva er HIB? (Har googlet litt, men kanskje ikke godt nok)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...