baronKanon Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har du litt teoretisk kunnskap om høyttalerkonstruksjon, vet du at du slipper refleksjoner internt i kassen, noe som kan gjøre at du får dårligere lyd. Lukkede kasser pleier å skulle fylles med isolasjon. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 ok, skal se hva jeg får til menne, en liten update testfit. her skal boksen leve sitt liv tegnet opp til elementet, ca 29cm dim. alle skruene er torx skruer fra Biltema. de er ELSKBARE! rett å slett. alle hull er godt forsenket ka du tru ? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 nice! søt måte å tegne sirkelen på Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 nice! søt måte å tegne sirkelen på Gleder meg til fortsettelsen! hehe, spank you Lenke til kommentar
Flames Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Tja, som vanlig ser det jo bra ut (gjør som regel det i dine prosjekter ) Men jeg vil også gjerne se at du isolerer, da slipper du som sagt refleksjoner internt! Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hvor viktig er det å stive dem så mye som du har gjort Novec? har tenkt en stund på å bygge en heftig kino sub til hjemme bruk. og vurderer 2 Dynabel DY94. de skal være i samme kasse. jeg vet at med 2 slike beist så trengs det en del men i Novec sitt tilfelle var ganske langt fra hva jeg hadde tenkt meg. Edit: Ser at tiden på innleggene er feil. tror serveren ikke har fått med seg tids endringen Endret 1. april 2005 av Evil Knivel Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Tja, som vanlig ser det jo bra ut (gjør som regel det i dine prosjekter ) Men jeg vil også gjerne se at du isolerer, da slipper du som sagt refleksjoner internt! mhm, mistenker det er en god ide. tenkte jeg skulle stikke ut på biltema snart å kjøpe dempewatt der Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Edit: Ser at tiden på innleggene er feil. tror serveren ikke har fått med seg tids endringen Det må du skifte i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 liten update til ka du tru ? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det blir bra! *Ønske seg nytt anlegg og SUB* Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Fint =) Hvilken farge skal den vere? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 den blir nok sort.. jeg vurderer å kjøpe inn et par delefiltere til subben, får å få vekk de høye frekvensene den spiller uten. (går fra rundt 2000hz og nedover nå) http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...331%20&cart_id= er dette filteret brukbart ? og noen som kan forklare meg "med 12dB/oktav" ? Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette ser bra ut! Stå på! Jeg skal faktisk lage meg en sub jeg og, har bestilt et kit fra eBay, 12" element, bassrefleksrør og terminal til 40 dollar + frakt Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 har nå limt sammen kassa, og kjøpt meg dempewatt.. driver for tiden å tester ut litt forskjellige ting. slik som dele filter ++ .. anyways. dempewatt fra biltema til 80 spenn her må si sålangt er jeg veldig fornøyd med denne kassa.. den gir fra seg et meget kraftig slag Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Ble det mye merkbar forskjell med større kasse? vil tro den går noe lavere i frekvens men ellers? keep going Lenke til kommentar
Novec Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Grunnen til at man bruker avstivere er for å få stivere kasse Når membranen beveger seg blir det en tilsvarende kraft som dytter resten av høyttaleren i den andre retningen. Hvis plata er svak vil derfor mye av krafta gå med til å flytte selve høyttaleren og bøye plata istedenfor å lage lyd. Tynne og ustivede vegger vil også gi etter for trykket som blir inni kassa når elementet spiller, og kort sagt gi dårligere lyd. Demping/isolering er som det blir nevnt hovedsaklig for å forhindre forstyrrende reflekser, men er også til en viss grad med på å bestemme frekvensrespons og lydtrykk. Som du kanskje skjønner er det viktig å bygge ei kasse som passer ditt element, ikke bare noe som passer under pulten Sånn sett er jeg veldig heldig, ettersom suben min i all hovedsak er en dynaBel Brontes, bortsett fra selve utformingen av kassa. Bygg ivei, det blir mye bass på oss begge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå