Diablito2k Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 The SUB Project jess.. lenge siden jeg har vært aktiv her nå. men jeg slenger opp et nytt prosjekt, nemlig et nytt hus til min lille, søte 12" denne basskassa har 3 hoved oppgaver: --- Tilleggs bass til mitt eksisterende 4:1 system --- Partybass!! --- fotstøtte den gamle holdt ca 50L den nye vil holde ca 75L jaja, vi begynner med sketchup modellen. (målene stemmer ikke 100%) skruer og lim som skal bruker . (skruene kostet ca 30,- på biltema.. de er DIGGbare) her har vi det eneste sikkerhets utstyret jeg bruker.. jeg bruker det hele tiden når jobber. også et bilde av det søte elementet mitt, en BOSS RIP-C12, 900W dual coil. dette er da den gamle boksen, hvor dette elementet har levd ei stund nå så hva mener folket ? kommer forresten med update i morgen engang. må få fikset bilder im out. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ser fint ut dette! Hvilke materialer skal du bruke? Tre regner jeg med...? Nice element, likt fargen på det. Lykke til! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 MDF-plater er å anbefale.. Elementet er jeg heller skeptisk til pga merket. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Ser fint ut dette! Hvilke materialer skal du bruke? Tre regner jeg med...? Nice element, likt fargen på det. Lykke til! 12mm mdf og takker Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 MDF-plater er å anbefale.. Elementet er jeg heller skeptisk til pga merket. det trøkker F*** så godt iallfall. jeg er storfornøyd med det. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Men tenk om du hadde hatt et element som trykket dobbelt så godt som "F*** så godt", da ville Boss-suben blitt middels. Men så lenge du er fornøyd, er alle fornøyd. Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Alphasonik ..... I rest my bass-case! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Dette blir bra! hva er planene? Ser bra ut til nå Lenke til kommentar
maze Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Skal du ha bassrefleks på den nye kassa? Og bergner du noe i forhold til elementets spesifikasjoner? Som lengde på bass refleks rør og slikt. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 du må ha pus oppå slik at det blir litt kos å ha beina på den da Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Alphasonik ..... I rest my bass-case! Sammenlign bildet av suben på den siden og suben din. Men det var ikke kritikk av suben din denne tråden skulle handle om. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 skal ikke ha reflex i den nye. den skal være 100% lukket Men det var ikke kritikk av suben din denne tråden skulle handle om. no shit. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Tilbake til saken. Skal du isolere innsiden? Hva skal du bruke til å tette skjøtene? Eller skal du kun bruke limen? Innvendige støtte"bjelker"..? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Tilbake til saken. Skal du isolere innsiden? Hva skal du bruke til å tette skjøtene? Eller skal du kun bruke limen? Innvendige støtte"bjelker"..? bruker limet.. og da evt sparkel når jeg skal få kassa fin skal ikke isolerer den. men det kan hende jeg gjør det i en uviss framtid og syns kassa er stiv nok, så jeg har ikke planer om noen støttebjelker. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 bruker limet.. og da evt sparkel når jeg skal få kassa fin skal ikke isolerer den. men det kan hende jeg gjør det i en uviss framtid og syns kassa er stiv nok, så jeg har ikke planer om noen støttebjelker. Tenkte på innsiden, for å få den helt tett. Silikon? Akryl? Sikaflex? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 den blir helt tett, med lim og sparkel.. trenger ikke å overdrive heller Lenke til kommentar
Novec Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Veggene blir aldri for tykke, og avstivingen blir aldri for god. Det merker du veldig godt om du setter to subber opp mot hverandre, med samme forsterker og element. Det betyr ikke nødvendigvis mye høyere lyd, men mye kjappere respons og dypere, renere bass. Men for all del, jeg har hatt det myyye gøy med prosjekter á la suben din, hvor jeg ikke trenger å ta to ukers ferie eller tømme lommeboka før jeg kan skru på lyden. Legger ved et sketchup-bilde av den jeg bygger. Ble nettopp ferdig med platene, så nå blir det å lime, sparkle, pusse, lakke, lodde osv. når jeg kommer hjem. Fronten er kanskje litt snål, men den passer ypperlig til nyinnkjøpte dynaBel S33 og C22 Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det var noe slik jeg ville foreslå, men ville ikke være for kritisk her. Lagde selv en kasse til 12" med noe tilsvarende støttevegger. Det er temmelig viktig for å bedre kassens egenskaper! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvorfor skal du ikke isolere innsiden av kassen? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Novec: så veldig bra ut skal se hva jeg kan få til av avstivining.. Fragletrollet: ser ikke vitsen.. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå