Gå til innhold

er skjermkorte integrert i maskinen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos Dell er det vel bare på XPS Gen 2 de garanterer at du vil kunne bytte. Det kommer faktisk en oppgraderingsgaranti senere på året.

Byttet vil også i teorien være mulig på andre Dell-modeller med PCI express, f. eks. 9300, men disse har begrensninger på strømforsyning og lignende, så det er ikke sikket de vil kunne kjøre kraftigere kort. Jeg tror ikke Dell garanterer det på annet en XPS2, men har ikke undersøkt. (Jeg skal snakke med dem i morgen om et tilbud, skal se om jeg kan huske å spørre om det.)

Det er vel ellers ikke mange steder du kan få kjøpt skjermkort til bærbare i "løs vekt" heller, så det kan være vanskelig å få tak i et.

Og tilslutt er det mulig at det er i strid med garantien å bytte det selv. Og skal du få leverandøren til å gjøre det kan det fort koste mer enn det smaker.

Uansett, spør leverandøren før du kjøper.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Fikk du spurt om oppgradering av skjermkortet Geir?

Nei dessverre. Glemte det rett og slett. Skal prøve å huske det neste gang jeg prater med dem. (Noterer...)

Snakket med Dell idag. De kommer sannsynligvis ikke til å tilby skjermkort-oppgradering på annet enn Inspiron XPS. Det vil si at du ikke får det på 9300. Men dersom de kommer nye kort vil de selvsagt ta dem i bruk på nye utgaver av maskinen. (Hvorvidt de da heter 9300 eller 9400 eller hva er ikke godt å si.)

Lenke til kommentar

Snakket med Dell idag. De kommer sannsynligvis ikke til å tilby skjermkort-oppgradering på annet enn Inspiron XPS. Det vil si at du ikke får det på 9300. Men dersom de kommer nye kort vil de selvsagt ta dem i bruk på nye utgaver av maskinen. (Hvorvidt de da heter 9300 eller 9400 eller hva er ikke godt å si.)

Fikk du noe konkret ut av Dell om hvilke skjermkort som er aktuelle i fremtiden til XPS? Kan det være snakk om en mobil utgave av R520?

Lenke til kommentar
Fikk du noe konkret ut av Dell om hvilke skjermkort som er aktuelle i fremtiden til XPS? Kan det være snakk om en mobil utgave av R520?

Det tviler jeg på at en menig selger hos Dell vet. Og om han visste ville han sikkert ikke hatt lov å si noe om det.

Men det de sa var at de ikke planlegger å tilby oppgraderingsavtalen for salg før mot slutten av året. Merk at jeg har forstått dem som om dette er en årlig avtale, det vil si en fast sum for de oppgraderinger som måtte komme med montering inkludert. Jeg synes det høres rart ut, og det kan meget vel hende det er feil, men slik opfattet jeg det...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...