Gå til innhold

Komplett selger AMD 64 4000+ til 2000kr, eller ?


Anbefalte innlegg

Kom over en kjekk story på XS, hvor restene av AMD 64 4000+ har blitt sendt ut som AMD 64 3500+ på forskjellige webshopper, siden "venice" snart kommer ut. Se her.

Dette var en glad nyhet spesielt når eg for noen dager siden la merke til hva komplett.no hadde fått inn. Se her: her. :D

 

Hadde vært ønskelig om Komplett.no hadde giddet å se på 1 enkelt CPU hvilken stepping/batch ( husker aldri hva det heter) den har, så vi her på hw-forumet kunne fått avkreftet/bekreftet om dette kan være de samme CPU'ene som er omtalt på www.Xtremesystems.org.

 

Håpe noen setter pris på opplysningen og kan eventuelt teste en CPU for å se om den " duger".

 

Mvh

 

Paul

 

 

EDIT: Komplett.no send meg gjerne en sample, så kan eg testa den og skrive resultatet her på HW-forumet. PM meg

 

EDIT2: FEIL DEN ØVERSTE LINKEN; HAR FIXET DETTE

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Produsentens varenr.: ADA3500ASBOX

ADA3500ASBOX, den S'en står for at den skal ha 1mb cache, noe fx serien har og 4000+ CPU'en.

Vanlig newcastle har vell en W etter det eg kjenne til. Er ikkje 200% sikker på dette.

 

Men oppfordrer komplett.no til å iallfall kommentere saken om det er disse CPUen som eg nevnte tidligere det er snakk om eller ikkje.

 

Tror komplett.no fikk disse inn for noen dager siden, er ikkje sikker.

 

Mvh

 

Paul

 

PS. Den første linken til XS i den første tråden var visst feil har rettet på adressen nå.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Sendte mail til Komplett.no nå, får se om de er like gode/kjappe som netshop og svarer.

Dette er hva jeg skrev:

 

Heisann! Som en glad og fornøyd kunde som eg er så er eg ofte inne på deres sider å ser om dere har fått nye ting. Og det som eg har lagt merke til nå er disse CPU'ene: AMD 64 3500+ merket, "ADA3500ASBOX".

 

Jeg har laget en tråd på www.hw.no sitt forum, link:( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=399174&hl= ) og lurte på om dere kunne ta dere bryet med å svare på noen enkle spørmål om denne CPUen i den tråden. Er mange potensielle kjøpere på HW.no sidene.

 

Hvor jeg som trådstarter har noen spørmål angående disse CPU'ene dere selger. Håper dere kan svare på spørmålene i den tråden eller på denne mailen. Dere kan selvfølgelig også sende en PM til meg i den tråden.

 

Håper på et informativt og kjapt svar.

 

 

 

 

EDIT: Er jo snart 1.april så vi må kanskje ta det de svarer med en klype salt. :p

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
EDIT: Er jo snart 1.april så vi må kanskje ta det de svarer med en klype salt. :p

Svar fra Komplett:

 

Ja, nå selger vi FX-55 til 2000, må bli kvitt alt før Venice kommer.. :!:

 

 

Ønsketenkning, får håpe at Venice gjør alt annet billigere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda venice kommer snart det..

 

Har fått bekreftet fra et annet forum at de som komplett har inne er clawhammer. DVS enten FX53/55 eller 4000+ som har blitt omdøpt til AMD 64 3500+. Men de har ikke 1MB cache..

Noen tror at desse CPU'ene er cpu'er som ikke har bestått tester for FX53/55 eller 4000+ og derfor blitt nedskalert. Men de klokker jo sinnsykt bra og koster jo bare 2 høvdinger..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Vil bare advare alle som er sugen på disse CPU'ene om at de blir noe helt sinnsykt varme. Skal man klokke de langt er vannkjøling eller bedre ett MUST. Min går 2.65GHz på stock volt, å klarer så vidt 2.7 -> 2.8 hvis jeg øker volten. Men da flyr temp opp over 70 grader. Tør ikke dette til vanlig, så den går nå på def. volt å 2.65GHz. Forman testet også ett par, å med 2600Mhz og 1.75v så hadde han 70c load, og det med vannkjøling og radiatorviften på full pupp. Ut fra det jeg har testet, så blir de enda varmere enn FX55, å det er sykt. Har snoket endel på XS sitt forum også, å de sier stort sett det samme som meg. Men med en Prommy eller Vapo på, så går disse langt.

Lenke til kommentar
Vil bare advare alle som er sugen på disse CPU'ene om at de blir noe helt sinnsykt varme. Skal man klokke de langt er vannkjøling eller bedre ett MUST.

Bra at du informerer om dette. Er de varme på stock voltage også eller ? Har vannkjøling men ikkje noe bra vannkjøling, har TT Bigwater. Temp på CPU ligge mellom 28-34 grader på min Amd 64 [email protected] på 1,5V..

 

Suns det er merkelig at det er så få previewer på "venice" cpu'ene. Når er det "san diego" kommer egentlig ?

 

Vil også si det til dere som har extrem kjøling der du har et titalls minu grader vil eg sei, at det går rykter om at "venice" takler dårlig kuldegrader, men det gjør jo også mange "winnier".

 

Disse går langt med prommy ja, men da blir det en helsikkens dyr CPU om eg ska ha prommy i tillegg, hehe.. :p

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...