Gå til innhold

Filer mystisk slettet på jobben

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er egt. litt merkelig fenomen som jeg nettopp har vært ute for. Ettersom jeg har kvittet meg med min gamle pc så har jeg i påvente av en ny pc som er bestilt, lagt endel filer på min bærbare jobb-pc. Dette er filer som inneholdt bilder, musikk og filmer.

Da jeg nå skulle sjekke hva som lå der så var mesteparten borte! Dvs. bildene og endel filmer er der. Men mange filmer og nesten all musikk (med unntak av en sang!) var slettet. Dvs. filnavnene var der, men uten noe som helst innhold da jeg tar musen over dem.

Jeg sjekket også søppelkurven, men intet spor etter dem. Derimot ser jeg at noen må ha vært inne og redigert (les slettet dem) idag kl.8.40. Jeg bare lurer på om dette er en av IT-folka som har snoka på min C: på min lokale bærbare og slettet en mengde filer, men hvorfor eksisterer filnavnene, bare uten noe innhold?

Please kan noen hjelpe meg med svar - kan filene finnes igjen? - har inntrykk av at Bigbrother ser meg på jobben?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å tro at det er noe virus, med den beskyttelsen vi har på jobben(!). Jeg er bare glad for at jeg har latt installasjonsfiler til spillene være igjen på min Archos Mp3 spiller! Jeg er jo også litt engstelig for at IT-folk eller andre på jobben har snoket i det jeg betrakter som mine private filer, som bare lå der midlertidig i påvente av ny pc hjemme. Har noen andre ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Dessuten er det private filer som jeg ville tro var utenfor hendene til kollegaer eller IT-avdelingen når de ligger på min C:?

Neppe - kommer helt an på oppsettet de har. Et firma jeg har jobbet en del for har full tilgang til alle tilkoblede PC'er - de kan gå inn og konfigurere o.l. uten at brukeren må gjøre noe som helst (altså ikke klikke 'ok' eller invitere eller lignende).

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Hvis du har lagt disse på en server ellernoe (kanskje roaming profiles) så kan det jo hende jobben din har ett filter som for eksempel sletter mp3, siden dette "ikke" er lov.. Har vært borti steder hvor slike ting blir gjort værtfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...