BlackDeath Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Nei PM er nok ikke gratis. (lisensen er selfølgelig i orden) Min mening om PM er at det er usedvanlig brukervennlig og enkelt å bruke. Kent Lenke til kommentar
lars_f Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 ooiii...mye gode råd her men er litt usikker her nå på hvordan jeg skal gjør det, døkk får bli enige om noe snart og helst noe som jeg forstår da Syns selv den darkwing duck kom med virket enkel og grei....mest lyst til og gjøre det slik...de andre ser litt verre ut og har hørt/lest så mye rart om P.M. takk så lenge Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Tja, hvis du ikke skal ta vare på noe av det som ligger på harddisken din, så er det enkelt og greit å bruke installasjonen som darkwing sier. Kent Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) ooiii...mye gode råd hermen er litt usikker her nå på hvordan jeg skal gjør det, døkk får bli enige om noe snart og helst noe som jeg forstår da Syns selv den darkwing duck kom med virket enkel og grei....mest lyst til og gjøre det slik...de andre ser litt verre ut og har hørt/lest så mye rart om P.M. takk så lenge Vel ! 20GB disk uten viktig info ? 1. første boot CD-Rom i bios, dra ut nettverkskabel fra maskinen 2. F8, godta MS preik om lisenser osv. 3. Slett ALLE partisjoner 4. Lag en ny partisjon, C: på ca. 12GB 5. Installer XP med alle drivere osv. ikke glem antivirus osv. 6. Høyreklikk min datamaskin>behandle>diskbehandlig>formater resten av disken 7. God helg Endret 1. april 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 ooiii...mye gode råd hermen er litt usikker her nå på hvordan jeg skal gjør det, døkk får bli enige om noe snart og helst noe som jeg forstår da Syns selv den darkwing duck kom med virket enkel og grei....mest lyst til og gjøre det slik...de andre ser litt verre ut og har hørt/lest så mye rart om P.M. takk så lenge Vel ! 20GB disk uten viktig info ? 1. første boot CD-Rom i bios, dra ut nettverkskabel fra maskinen 2. F8, godta MS preik om lisenser osv. 3. Slett ALLE partisjoner 4. Lag en ny partisjon, C: på ca. 12GB 5. Installer XP med alle drivere osv. ikke glem antivirus osv. 6. Høyreklikk min datamaskin>behandle>diskbehandlig>formater resten av disken 7. God helg Vil bare si at jeg pleier å lage alle partisjoner med en gang når jeg lager c-partisjon. Når jeg ikke har gjort dette har jeg ikke funnet igjen partisjonen i "Min maskin", men det er sikkert pga at jeg aldri har letet noe særlig etter de. Har bare kjørt cd'en en gang til og avsluttet innstallasjonen etter at den manglende partisjonen er opprettet Mvh Darkwing Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Med 20GB disk er det ikke nødvendig å dele opp engang syns ihverfall jeg. Bare sørg for å defragmentere partisjonen fra tid til annen . Ofte er grunnen til treg disk/partisjon for lite plass og dessuten går defragmentering sakte/dårligere på overfylte partisjoner . Å ha minst 20% free space av en partisjon er nyttig av flere årsaker. MFT zone kan da vokse uhindret og man slipper unna problemer som delayed write failure , og at flere filer ikke kan lagres på partisjonen. Har aldri under 20GB til os partisjon selv , heller mer , litt avhengig av diskens total størrelse siden man kan si at ca 1/3-1/2 av plassen fra sector 0 og utover er raksest . Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Vil bare si at jeg pleier å lage alle partisjoner med en gang når jeg lager c-partisjon. Når jeg ikke har gjort dette har jeg ikke funnet igjen partisjonen i "Min maskin", men det er sikkert pga at jeg aldri har letet noe særlig etter de. Har bare kjørt cd'en en gang til og avsluttet innstallasjonen etter at den manglende partisjonen er opprettet Jada ! Du har helt rett, det kan gjøres på den måten også Personlig syns jeg, når alt er på plass, at formatering på resten av disken er like greit i diskbehandling. Er vel bare en vanesak eller folk/kunden vil bestemme selv størrelsen på resten av disken(e). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 FDISK lager jo kun fat . Forsåvidt riktig, men uten betydning. Fdisk lager en tom partisjon, den må nødvendigvis ha en typebetegnelse i MBR, og det blir FAT. Men det er jo ingen problemer å formatere denne partisjonen til NTFS. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 FDISK lager jo kun fat . Forsåvidt riktig, men uten betydning. Fdisk lager en tom partisjon, den må nødvendigvis ha en typebetegnelse i MBR, og det blir FAT. Men det er jo ingen problemer å formatere denne partisjonen til NTFS. Hehe hårek , fint du følger med, er fullstendig klar over det . Burde kanskje formulert til msdos fdisk i kombinasjon med msdos format lager kun fat (16/32). Da får man senere bryet med convert etterpå istedet for å unngå alt dette ved hjelp av xp cd's setup hvor man gjør det meste i en operasjon. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Skulle vært morsomt med en tilbakemelding fra "kunden" (trådstarter) om hvordan det har gått.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå