Simen1 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jepp, det er åpenbare forskjeller på hovedkortene med de forskjellige nForce4-baserte brikkesettene. Det jeg lurer på er om Nvidia produsereralle disse brikkesettene med samme kjerne og kun velger versjon ved hjelp av SMD-motstander. (Tilsvarende slik som GPU'er er basert på en kjerne men selges i flere versjoner med hver sin hastighet, antall pipelines osv) Eller for å gå rett på sak: Går det an å modifisere ett av de billigere brikkesettene til å støtte det samme som de dyrere versjonene? F.eks om det går an å slå på NCQ-funksjonaliteten i nForce4 slik at det i praksis får samme egenskaper som nForce4 Ultra? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Var jo sånn at DFI lanparty ultra kortet kunne moddes til et sli kort, men det er/var bare de første som kom ut. Med andre ord nyere versjoner skulle ikke dette være mulig å gjøre. Ellers tror jeg det er dårlig med modde muligheter. SLI er vel et Ultra riktig nok uten den ene pci-ekspress sloten for skjermkort. Vanlig nforce4 har vel omtrent ingen ting av ekstra god saker Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Alt jeg vet er at på de nyere produksjonene av nforce4 ultra så er det lagt "enamel" (vet ikke hva det heter på norsk men det er en "forsegling") slik at man ikke kan modde til sli siden man ikke får kontakt med loddepunktene.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 nForce4 Ultra og nForce4 SLi er samme brikkesettene, noe vi så hos Anandtech. Men nå har visst nVidia tatt affære og gjort det ganske så vanskelig for oss brukere å modifisere dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå