Gå til innhold

No vits i å kjøpe skjermkort med 512 MB minne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hva er det egentlig minne på skjermkortet gjør med ytelsen? jeg skal kjøpe nytt skjermkort og lurer på om jeg skal kjøpe med 128 mb eller 256 mb minne. Det jeg har sett på er Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DDR AGP8X,256bit bus.. Jeg lurer da på om dette har nok minne og om det da er kjapt nok i forhold til et med 256. for jeg har ikke så veldig gunstig økonomi, så jeg må ha noe ganske rimelig i tillegg. dette koster da 1349,-. er det en gunstig løsning ?

kan jeg få både positive og negative sider, evt. andre anbefalinger .. prisen burde være ca. samme. takk :D

Lenke til kommentar
hva er det egentlig minne på skjermkortet gjør med ytelsen? jeg skal kjøpe nytt skjermkort og lurer på om jeg skal kjøpe med 128 mb eller 256 mb minne. Det jeg har sett på er Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DDR AGP8X,256bit bus.. Jeg lurer da på om dette har nok minne og om det da er kjapt nok i forhold til et med 256. for jeg har ikke så veldig gunstig økonomi, så jeg må ha noe ganske rimelig i tillegg. dette koster da 1349,-. er det en gunstig løsning ?

kan jeg få både positive og negative sider, evt. andre anbefalinger .. prisen burde være ca. samme. takk :D

Nei, ikke når du får 6600GT til 200 spenn mer. Ytelsesforskjellen er vel +/- 25%

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
ingen vits, men kjekt og ha nåke som e forberedt på fremtia, kanskje litt skryt og?

Kun skryt! Det har ingentig å gjøre med å være forberedt på fremtida. Når det en gang kommer spill som virkelig har god bruk for så mye minne så er det skjermkortet der utdatert for lenge siden. Det er mye smartere å ha pengene på konto frem til da.

ackrite: Start heller din egen tråd i stedet for å spore av denne.

Lenke til kommentar

du får kort med 128mb og kort med 256mb ram!

mange mener at kort med 256mb ram er MYE raskere fordi det er tallet256(større en 128)

men da kommer spørsmålet, hvilke bit er minnene på? er de på 64, 128 eller 256?

du kan ha et gfx kort på 256mb med 128bit(mange produsenter sparer penger på dette vis)

du kan ha et gfx kort på 128mb med 256bit

og så har du jo Mhzclock på minne, hva i alle dager skal du med et gfx kort på 256mb ram når klokkefrekvensen på minne er på 200mhz? får du noen gang tid til å "fylle opp" minnebrikkene?

det er mye bull, ute på markedene..

gode exempler er jo Se verisjonene av ati og Le til nvidia...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...