Blue Sun Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Bruker for tiden 128bits WEP kryptering som tilgangskontroll til mitt WLAN. Jeg synes imidlertid at trafikken er til tider ganske treg (har telenor ADSL, 2mbit/256kbit). Har fått høre at krypteringen kan være en hastighetsreduserende faktor, og vil derfor istedet for kryptering heller spesifisere hvilke MAC adresser som skal få tilgang til mitt WLAN. Hvor i router menyene gjør jeg det? Har finkjemmet alle opsjonene uten å kunne finne noe sted hvor man kan spesifisere hvilke MAC adresser som skal få tilgang. Har ikke D-link 624 noen slik opsjon? Lenke til kommentar
Kaare Kabhel Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hei! Har finkjemmet alle opsjonene... Vel, finkjemmet og finkjemmet som frisøren sa. Joda denne har full mulighet for MAC filtrering. En super guide for å gjøre dette finner du her: Portforward's DI-624 guide MAC filters www.portforward.com har forøvrig vannvittig mange guider om oppsett av routere. Har forøvrig WEP kryptering selv, fungerer fint som bare det, og har samme linje som deg. WEP. Nå bruker jeg KUN D-Link Aiplus-XG produkter i alle maskiner, og har nyeste firmawre i router (2.50), og de nyeste drivere til alle kortene (DWL-G520) Det er gjerne når du har andre og eldre kort du kan få problemer med hastighet og WEP kryptering. MAC filtrering er ikke god nok sikkerhet alene, så du bør også slå på WPA, og skjule SSID i tillegg. MVH Kaare Kabhel Endret 1. april 2005 av Kaare Kabhel Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 adsl linja di vil være det tregeste ledd uansett hva du velger av trådløst utstyr og krypteringsalgoritmer. Eneste tilfellene du kan merke noen forskjell er mellom til/fra maskiner som er koblet til samme lokalnettet, f.x om du har en filserver i huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå