Bruker-28027 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei! Har et merkelig problem.. Har satt inn en ny harddisk hos en kamerat, og skal installere windows på denne 8den gamle var gåen), men når jeg booter fra windows CD`en og skal trykke enter for installasjon, så komemr det opp at den ikke finner harddisk..Strømledningen står i , og kabelen går fra harddisk til riktig port på hovedkort. Har også kjør en ting fra Seagte (dette er en seagate barracude 120 gb harddisk), men det hjalp ingenting.. Noen som vet hvorfor? Som sagt er dette en ATA harddisk, og er derfor ikke det samme problemet mange ehr har hatt med S-ATA harddiskene.. Lenke til kommentar
Keikokiller Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Har du sjekket om den vises i bios? Hos meg var det strømkabelen som manglet en pin invendig. Måtte bare plugge HD inn på en annen ledig plugg i kabinettet. Håper dette kan hjelpe. Endret 31. mars 2005 av Keikokiller Lenke til kommentar
Bruker-28027 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Har du sjekket om den vises i bios? Den vises ikke i bios.. Har hørt noe om Jumpers.. Kan det være dette? (har ikke mulighet til å sjekke hvordan disse står nå.. Lenke til kommentar
Keikokiller Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Prøv å plugge inn strømpluggen en annen plass vist du har. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Avhengig av hvor på kabelen harddisken står må den settes som master/slave via jumper(s). Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Sett harddisken som cable select. Lenke til kommentar
Bruker-28027 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Avhengig av hvor på kabelen harddisken står må den settes som master/slave via jumper(s).Hva mener du med? Det er de palstikk "greiene", so mstår over de pinnene som er jumpers? Sett harddisken som cable select. Hvordan gjør jeg det? Jarand Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det er en jumper setting. Det står på disken hvordan du skal sette jumperne for å få den som master/slave/cable select. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Endesnudd kabelen??? Lang ende inn i hovedkort.... Den andre enden heter Master og midtkontakta heter Slave. Så skal jumperene plaseres master eller slave henholdsvis etter hvor du plugger inn disken.... (se skisse på disken for jumperplassering). Ungå å bruke "cable selet". Undersøk om der er en jumper på hovedkortet for skifte mellom ATA og SATA... Etterpå gåt du i BIOS og sørger for at disken blir registrert. Lenke til kommentar
Bruker-28027 Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Endesnudd kabelen??? Lang ende inn i hovedkort....Den andre enden heter Master og midtkontakta heter Slave. Så skal jumperene plaseres master eller slave henholdsvis etter hvor du plugger inn disken.... (se skisse på disken for jumperplassering). Ungå å bruke "cable selet". Undersøk om der er en jumper på hovedkortet for skifte mellom ATA og SATA... Etterpå gåt du i BIOS og sørger for at disken blir registrert. Skjønner ikke helt hva dette med jumpers er.. Er det noe jeg må gjøre på hovedkort, kabel eller harddisken? Det er kun ATA og ikke S-ATA på hovedkortet! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 http://www.storagereview.com/guide2000/ref/hdd/op/jump.html Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det er en jumper setting. Det står på disken hvordan du skal sette jumperne for å få den som master/slave/cable select. Som regel er vel cable select at du dropper jumperne på begge diskene på samme kabel tror jeg Uansett så foretrekker jeg selv det kun som en nødløsning Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har du DVD-ROM eller CD/CD-RW? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå