Hjelp? Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei, jeg har tidligere spurt om hjelp til å få bort en administrator kode..det er altså den koden som åpnes på windows xp proff, fra sikkerhetsmodus... jeg har fått den opp og får den ikke opp...jeg har xp prff cdn hjemme..men den er på engelsk..forstår ikke stort av den..kan jeg formatere pcn for å få laget en ny kode? Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Zero fill er en funksjon som fyller hele harddisken med nuller, neste steg etter formatering, bare nødvendig hvis dataene på harddisken er totalt forkruplet. Jeg måtte gjøre det en gang, og da bootet jeg cd'en jeg fikk med maxtor harddisken min og fulgte veiviser. Zero fill tar også forferdelig lang tid, ca. et døgn på 200 gb og gjør harddisken forferdelig varm... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har du selv installert computeren? Vet du hvem som har innstallert den? La du selv et passord inn den gangen? Har du prøvet å skrive administrator og så trykke enter uten å fylle ut passord? Pentimuml:Hvorfor skal han kjøre Zero Fill? Hilsen tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) OK. Har nå lest dit første innlegg. Du har et problem her. Mener det finnes programmer som kan avlese passord på pc 'en. Men forstår ikke helt ditt problem. Du bruker uttrykket sikkerhetsmodus. Hva mener du med det? Vil computeren kun starte opp i sikkerhetsmodus? Normalt så går man ut i sikkerhetsmodus ved å taste F8 under oppstart. Dette for å feilsøke eller fjerne drivere. Når kommer dette kravet om administratorkode? Hilsen tukols Endret 3. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
Hjelp? Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Ok, hehe..takker for hjelpen for det første. men saken er jeg er adm på min pc som er en venn har bygget ja. jeg hadde kode på min adm men det viste seg at d finnes en adm over meg også som kun åpnes via sikkerhetsmodus. om dere har det prøv det, F8 ved oppstrat, men så vil dere se at på wind XP proff kommer det en ny bruker. den heter administrator og kan fjerne alle andres passord. men dministratoren (den nye) har et passord jeg må få fjerna og byttet??? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 som er en venn har bygget Har du spurgt din venn hvilken adm.kode han har lagt inn? Hilsen tukols Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er ikke noe problem å resette admninpassordet sjekk denne: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Har selv gjort det på winxp og 2000 Lenke til kommentar
Hjelp? Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 hei! Tuklos: når han hadde gjort ferdig pcn var d ngen kode...han sa det til mg at den er åpen..men så var det en annen som har sat på koden! Lenke til kommentar
tukols Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Det skrev du vel egentlig også aller første gang du lavde en tråd i forummet - så vidt jeg husker. At det var en som hadde brukt computeren. Hvis du følger Deviator¨s råd, og installerer ovenstående program, så skulle vel alle problemer være løst? Hilsen tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå