Bruker-28027 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Kom hjem i dag og skulle slå på PC`en da alt gikk som normalt, helt til Windows begynte å laste.. Maskinen gikk normalt helt fram til logoen til Windows kommer opp, og en linje hvor som viser at Windows holder på å laste. Her ble den stående fast. Selv om de animasjon "dingsen" i bunn gikk, så ville ikke maskinen bevege seg ut av denne prosessen. Slik sto den i et kvarter. Jeg prøve å restarte maskinen flere ganger, men den stoppet på samme sted. Så prøvde jeg å starte i sikkerhetsmodus, noe som gikk fint, helt til jeg hadde vært i Windows i 3 minutter, da hele maskinen frøys. Så hoppet den ut i en blåskjerm som gikk vekk så raskt at jeg ikke klarte å lese hva som sto der.. Prøvde også en systemgjenopprettning, men da fikk jeg en melding som sa at den ikke kan gjennomføres når maskinen er sikret (vil anta det er fordi det gjøres i sikkerhetsmodus). Noen som har ideer på hva dette kan være? Er det Windows sin feil eller en hardware feil? Jeg får heller ikke bootet fra windows CDèn. Idet jeg skal trykke space, for å starte fra CD, så fryser den.. EDIT: Nå prøvde jeg sikkerhetsmodus igjen, og da hoppet den inn i blåskjerm, fikk nå lest noen settninger der, og noe jeg ikke skjønte noe av. Det sto "fjern nyinstallert maskinvare (har ikke noe nyinstallert hardware). Fikk også sett denne setningen: "Deaktiver bios instillinger som buffering eller skygging". Hvordan gjør jeg dette, og hva betyr det? Endret 31. mars 2005 av jarandm Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ikke byttet skjermkort nylig vel......? Lenke til kommentar
Bruker-28027 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Ikke byttet skjermkort nylig vel......? Nei, skjermkortert har sittet der det alltid sitter (fra når jeg kjøpte den for drøyt et år siden). Etetr at denne feilen kom, har jeg også tatt ut skjermkortet og satt det inn igjen uten hell. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Buffering og shadowing i BIOS kan slås av ved at du trykker DEL (vanligvis) under oppstart. Let igjennom alle BIOS- innstillingene dine - og se etter disse to uttrykkene - sett dem til "disabled". Lagre deretter innstillingene, og gå ut av BIOS. Da starter maskina på nytt - se om det hjelper. Hjelper ikke dette, ville jeg ha resatt BIOS. Dette gjøres ved å kortslutte to pins på HK. Se i brukemanualen til hovedkortet ditt - det står der. Har du sjekket at det ikke er noen løse ledninger en eller annen plass i maskina di - eller at noen rett og slett ikke er tilkoplet som de skal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå