Gå til innhold

USB 2.0-problemer med Maxtor 300GB

Anbefalte innlegg

USB 2.0-problem

Har ASUS K8V SE Deluxe.

Maxtor OneTouch II USB2.0/Firewire 300GB 16MB 7200 m/USB 2.0-kabel

XP Pro (engelsk) + SP2

Kobler til HDDen og får følgende feilmelding ”There are no hi-speed USB controllers installed on this computer” og at disken ikke er koblet i en hi-speed port. Dette stemmer jo ikke, for iflg manualen til hovedkortet har jeg USB 2.0. Kikket litt i BIOS, og endret instillingene der fra ”USB full speed” til ”USB high speed” (altså fra 12 Mbps til 480 Mbps var det vel). Likevel fungerer alt like dårlig.

Prøvde å installere USB 2.0-driveren på nytt fra hovedkort-Cden, men det som skjedde var at jeg fikk beskjed om å ta en omstart for å kunne fortsette installasjonen, noe som ikke engang fikk installasjoen til å starte automatisk med windows. Var også innom Enhetsbehandling og sjekket USB-controllerene der, men ingenting som sa noe om USB 2.0 der (vet ikke om det skal det heller).

Har tidligere brukt USB 2.0 portene til printer, penner, brennere osv. men da som USB 1.0 fordi det ikke har den store betydningen på de komponentene hvilken fart jeg har.

Har også kikket rundt på nettet etter drivere der, samt også dette forumet, men uten hell. Noen som har en løsning eller noe å bidra med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...