War Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvilket Hovedkort i socket 939 er det aller beste man kan få kjøpt i dag med tanke på maksimal ytelse i forhold til hardwaren? OCZ Gold Edition EL Voltage Xtreme DDR500 1024 MB CL2 -Er allerede på plass- Western Digital Raptor 73,4 GB 10.000r/min -Er allerede på plass- Og med Radeon X850 XT 256MB PE skjermkort (vente til 512mb ram kommer ?) Og en AMD Athlon 64 4000+ cpu Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hva med et nForce4 fra DFI? Tror jeg vil gjøre susen. Det kan gi volt opp til 4 e.l. Så det er meget mye rom for klokking Og dte liker man jo..? Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) De kortene har SLI da, som jeg neppe får bruk for om jeg ikke bytter skjermkort (som ikke er bestillt enda) Alternativet blir jo en ddr booster da ,som igjen tar plass og koster penger. Kanskje rambrikkene har tvunget meg til et liv med SLI oppsett Endret 31. mars 2005 av War Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 De kortene har SLI da, som jeg neppe får bruk for om jeg ikke bytter skjermkort (som ikke er bestillt enda) Alternativet blir jo en ddr booster da ,som igjen tar plass og koster penger. Kanskje rambrikkene har tvunget meg til et lit med SLI oppsett Vel, alle kortene har SLI porter ja, men på det ene kortet som ikke har noe med SLI i navnet, funker bare den ene porten, så du får full utnyttelse av PCIe x16 porten.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 ASUS A8N SLI Deluxe bruker jeg og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det at det er SLI mulighet er absoulut ikke noen grunn til å styre unna kortet, man MÅ ikke bruke SLI. Så vidt jeg vet er det bare Nforce4 SLI brikkesettet som har sata2 også... Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Gigabyte K8NXP-9: nForce4 Ultra kjører 4 sataII og 4 sataI Nå ble det mye å velge mellom, gruble gruble.lese lese. DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D Denne høres grei ut. Skal lese litt om den. Dette kortet støtter DXG(Dual Xpress Graphics) Hva er forskjellen på det og SLI ? Endret 31. mars 2005 av War Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hvis du går på tester og velger hovedkort finner du mye fint lese stoff, tester såfall et asus, msi og et gigabyte kort (alle 939) Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 http://anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2386 dette sier vel sitt Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) med VX minne må du ta et DFI HK, for å utnytte minnet. Endret 31. mars 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 OCZ dram booster går til 3.9V det holder lenge med VX ram... men det koster 500kr så da er det like så greit å gå for DFI, DFI er dyrere men det "sparer" du in på å ikke kjøpe dram booster. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 med VX minne må du ta et DFI HK, for å utnytte minnet. Alternativet blir jo en ddr booster. Hvis jeg går for det kortet som ikke bruker SLI, hva skal jeg bruke min 16x port nr 2 til da? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Glem det lestefeil. Endret 31. mars 2005 av gsn Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) pris er ingen hindring da jeg kan iallefall bruke 3k på hovedkortet om det er verdt det. DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D ser det ut som det blir. Med tanke på at den ikke kjører SLI? og takler volten. utdrag fra testen. ...OCZ VX is the fastest memory that we have tested when comparing equivalent speeds... ...If you have the means to reach the voltage levels required by VX , then OCZ Gold VX is definitely the fastest memory that you can buy... ...OCZ VX Gold does it at the lowest DDR speed and fastest timings... ...OCZ VX Gold is the fastest memory that we have tested. At the top, other top DDR can match VX performance, but they require higher CPU speed and/or memory speed to offset the memory timing advantages of OCZ VX Gold... Endret 31. mars 2005 av War Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Da vill jeg tro DFI vill være det beste valget, det har flest overklokkings instillinger og høyest spenning på minnet. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Er faktisk overbevist, Takker og bukker Litt synd at dette må byttes ut 4-5 ganger før neste TG da, Blir jo så gammelt så fort. Hva er forskjellen på SLI mode kort og bruke ett pci-e skjermkort og et kort som har 2 pci-e porter og man bruker ett pci-e skjermkort ?(ikke mulighet for sli) Endret 1. april 2005 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå