Gå til innhold

Nettsider vises ikke riktig

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med at nettsider ikke vises riktig, dette gjelder uansett om jeg bruker IE, Opera eller Firefox. Problemet er at annonser/bilder ikke vises. Det er ikke akkurat sånn at jeg savner reklamen, hehe, men sidene ser jo ikke ut sånn som det er nå.

Trodde at problemet kanskje var Flash eller Shockwave, men begge deler er installert. Merkelig at dette skjedde "over natten".

Har lagt ved et skjermbilde av hvordan dette ser ut i Internet Explorer. Fint om det er noen der ute som har noen gode tips :thumbup:

post-104-1112296220_thumb.jpg

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke formatert siden den var ny for 1 år siden, aldri hatt problemer av noe slag før nå

Jeg anbefaler at du formatérer pcen minst to ganger i året for å slippe slike ting. Mange slike plagsomme ting skyldes ting som ligger i systemet, og det er ikke sikkert at et program kan finnne og fjerne det. Hvilken windows har du?

Lenke til kommentar

Har winXP home, har absolutt ikke lyst til å formatere, og det bøe vel heller ikke være nødvendig når jeg ikke har noen som helst andre problemer.. sørger alltid for å holde pc'en "clean", rydder i registeret ved jevne mellomrom osv osv..

Lenke til kommentar
Har winXP home, har absolutt ikke lyst til å formatere, og det bøe vel heller ikke være nødvendig når jeg ikke har noen som helst andre problemer.. sørger alltid for å holde pc'en "clean", rydder i registeret ved jevne mellomrom osv osv..

Bruker du noe program som rydder i maskinen?

Lenke til kommentar

Bruker du noe program som rydder i maskinen?

Har som regel brukt CCleaner

Lenke til kommentar

er det mange sider som er sånn? Alle med reklame?

det skulle absolutt ikke være nødvendig å formatere av den grunn.. tviler på at det er noe spyware/adware som fjerner reklame..

Har du hatt problemet lenge? Hvis ikke tror jeg rett og slett at den ikke får tak i serveren hvor reklamene ligger..

de fleste sider har reklamene liggende på en annen server enn resten av materialet, og hvis den ikke får kontakt med ad-serveren vil den ikke ha noe å vise..

Lenke til kommentar
er det mange sider som er sånn? Alle med reklame?

det skulle absolutt ikke være nødvendig å formatere av den grunn.. tviler på at det er noe spyware/adware som fjerner reklame..

Har du hatt problemet lenge? Hvis ikke tror jeg rett og slett at den ikke får tak i serveren hvor reklamene ligger..

de fleste sider har reklamene liggende på en annen server enn resten av materialet, og hvis den ikke får kontakt med ad-serveren vil den ikke ha noe å vise..

Ikke alle med reklame, de fleste fungerer fint, men det er enkelte sider hvor nesten ingen ting vises..

I Internet Explorer står det at den ikke finner "adserver.adtech.de" der annonsene skal være

Har hatt dette problemet i ca. 1 uke. Har hørt med andre som ikke har samme problem med disse sidene.. synes isåfall det er rart at det bare er hos meg den ikke får kontakt med denne/disse serverene

Lenke til kommentar

:hmm:

jeg var mye plaget med de samme problemet før.

hvis jeg ikke husker feil, har dette med innstillinger for " activeX " å gjøre.

du kan teste dette her:

http://www.pcpitstop.com/

går til " check activeX "

hvis dato og tid ikke kommer opp, ser dette avsnittet:

"ActiveX is not enabled: See these instructions to enable ActiveX."

lykke til

Lenke til kommentar
:hmm:

jeg var mye plaget med de samme problemet før.

hvis jeg ikke husker feil, har dette med innstillinger for " activeX " å gjøre.

du kan teste dette her:

http://www.pcpitstop.com/

går til " check activeX "

hvis dato og tid ikke kommer opp, ser dette avsnittet:

"ActiveX is not enabled: See these instructions to enable ActiveX."

lykke til

Takk for tipset, det kom opp, men jeg har fortsatt samme problem i alle nettlesere.

Lenke til kommentar

Prøv evnt. denne test:

Microsoft Antispyware : Kan du "disable" den? Så gjør det, og prøv igjen.

Brannmur: Prøv også å disable den (Også windows egen) - ny prøve.

Grunnen til at jeg syntes du skal teste dette ut, er at mange reklamer inneholder cookies. Er det kommet nye opdateringer til et av ovennevnte programmer, kan det være de leser dem som "spyware".

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Prøv evnt. denne test:

Microsoft Antispyware : Kan du "disable" den? Så gjør det, og prøv igjen.

Brannmur: Prøv også å disable den (Også windows egen) - ny prøve.

Grunnen til at jeg syntes du skal teste dette ut, er at mange reklamer inneholder cookies. Er det kommet nye opdateringer til et av ovennevnte programmer, kan det være de leser dem som "spyware".

Hilsen tukols

Takk for tipset, testet dette med det hjalp dessverre ikke. Har fortsatt samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...