BigJackW Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har en venn som har en skript som han har skjult på hans webside. Denne scripten fungerer slik: Den gjør sånn at søkemotorene finner websiden som til min venn. Vennen min vil ikke gi meg scripten derfor må jeg prøve å "hacke" til meg den scripten. Kan noen hjelpe meg å finne den skripten? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Skjønner ikke helt hva du mener. En søkemotor (f.eks. Google) finner siden til vennen din fordi han har noe JavaScript på siden? Man kan vel ikke usynliggjøre noe kode på en side som rett og slett bare leses inn av nettleseren slik den er. For å gjøre noe slikt må man vel siden først kjøres "server-side", for så og leses inn av nettleseren. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hvordan skal vi kunne hjelpe deg med å finne scriptet når du ikke har gitt oss en link? Altså, gi oss linken til siden hans. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kanskje det er snakk om metatags... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Hvordan skal vi kunne hjelpe deg med å finne scriptet når du ikke har gitt oss en link? Altså, gi oss linken til siden hans. Websiden er www.namdalen.no Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ærlig talt, jeg skjønte heller ikke hva du mente i første innlegg. En søkemotor finner alle sider på internett. Vil du at søkemotorene IKKE skal finne siden din? Her er i hvertfall noen rellevante koder jeg fant på siden hans: <META NAME="robots" CONTENT="INDEX,FOLLOW"> <meta name="ROBOTS" content="INDEX, FOLLOW"> Samme kode to ganger? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Ærlig talt, jeg skjønte heller ikke hva du mente i første innlegg. En søkemotor finner alle sider på internett. Vil du at søkemotorene IKKE skal finne siden din? Her er i hvertfall noen rellevante koder jeg fant på siden hans: <META NAME="robots" CONTENT="INDEX,FOLLOW"> <meta name="ROBOTS" content="INDEX, FOLLOW"> Samme kode to ganger? Min venn har gjemt tekst filen "ROBOTS.txt i websiden sin. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Jeg regner med at du mener "robots.txt" fra denne artikkelen. Jeg finner ingen "robots.txt", men de meta-kodene jeg postet forteller nettleseren at siden og linkene som finnes på den SKAL indekseres. Kan du forklare oss hva du vil? Du gjør det så vannskelig å hjelpe.. Edit: Dette har vel uansett ikke noe mer javascript å gjøre? Endret 2. april 2005 av Jonas Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Jeg regner med at du mener "robots.txt" fra denne artikkelen.Jeg finner ingen "robots.txt", men de meta-kodene jeg postet forteller nettleseren at siden og linkene som finnes på den SKAL indekseres. Kan du forklare oss hva du vil? Du gjør det så vannskelig å hjelpe.. Edit: Dette har vel uansett ikke noe mer javascript å gjøre? Jo d skal jeg fortelle: Jeg vil ha tak i den robots.txt filen som ligger skjult i websiden. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 robots.txt ligger ikke i websiden, men på webserveren. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 robots.txt ligger ikke i websiden, men på webserveren. går det an å få tak i den ??? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg finner ingen "robots.txt", men de meta-kodene jeg postet forteller nettleseren at siden og linkene som finnes på den SKAL indekseres. Med "SKAL", mener du "_SKAL_"? Hvis en robots.txt-fil på serveren hindrer tilgang til mappen siden ligger på, vil den da indekseres om den holder META-taggene du oppga? Jeg vil ha tak i den robots.txt filen som ligger skjult i websiden. Hvorfor, hvorfor og HVORFOR skal du ha den? Hva er poenget med en annen sin robots.txt-fil? Den kan jo kun brukes på områder som har samme mappestruktur og sånt. En fil som dette er ikke vanskelig å skrive selv heller. Hvis filen ikke ligger i samme mappe som index-filen, skal den mye til for å finne den. Er vel ingen som gidder å gjette på dette, når filen er helt unødvendig. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Jo d skal jeg fortelle: Jeg vil ha tak i den robots.txt filen som ligger skjult i websiden. Da forteller jeg deg: Verken robots.txt, Robots.txt eller ROBOTS.txt finnes på hans webserver. (Fult mulig, men JEG får hvertfall 404) HTTP er casesensitiv (Du må skille mellom små og store bokstaver), og jeg tviler på at søkemotorene prøver alle mulige kombinasjoner. Med andre ord, jeg finner ikke, og jeg tror ikke filen finnes. Edit: Kunne ikke serveren sende robot-filnavnet i header-infoen? Jeg sjekket med Ethereal, og det gjør den ikke. Endret 3. april 2005 av Jonas Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Jeg vil ha en script som gjør sånn at denne websiden: Neptic Lan blir funnet av søkemotorer. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Okey, den er grei. Dette er tråd nummer 399118 i dette forumet. Hvis du søker etter "showtopic=399118" på google vil du få fram denne tråden. Siden du har postet en link her, vil google-boten indeksere lan-siden din også. Mulig det tar litt tid, så du kan legge til siden din manuelt her. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Okey, den er grei. Dette er tråd nummer 399118 i dette forumet. Hvis du søker etter "showtopic=399118" på google vil du få fram denne tråden. Siden du har postet en link her, vil google-boten indeksere lan-siden din også. Mulig det tar litt tid, så du kan legge til siden din manuelt her. har du funnet ut noe mer? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Som hva da? Siden din vil bli funnet av søkemotorer, og problemet ditt er løst. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Søkemotorer leter etter robots.txt, ikke ROBOTS.TXT eller RoBoTs.TxT. robots.txt hjelper ikke noe på ranking hos noen søkemotorer robots.txt er vanligvis bare en tom tekstfil for å forhindre en 404-feil for hvert treff fra en søkemotor robots.txt brukes for å hinte frempå for roboter at det ikke er noe å hente på spesielle områder Søkemotorer bestemmer selv om de gidder å høre på robots.txt eller ei Kompisen din har ikke noe på siden sin som gir den høyere ranking hos søkemotorer Kompisen din har ingen robots.txt-fil Om du registrerer siden din på Google (link over), så er det ikke gitt at siden din vil synes på Google Du må gjøre slik at mange linker til siden din for å få høy ranking (eneste sikre måte å gjøre ranking bedre på) Var det noe mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå