Fredrik Larsen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du kan få MSI Megabook M510A-baserte bærbare med Radeon 9600 / 9700 med 64 eller 128 MB VRAM. Det kan også hende at det går an å få den med en Radeon 9800, men det er uvisst om dette er en skrivefeil eller hva det er. Sjekk her! Denne får du hvertfall helt sikkert ikke hos komplett.no. Jeg har for øvrig en Radeon 9700 med 128 MB RAM, og det er den eneste varianten komplett.no selger. Bare Dell Inspiron 9100/XPS1 har Mobility Radeon 9800. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Tydeligvis så har Ego 1780 det også... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Men det er litt merkelig. Min forståelse var at Radeon 9700 GPU'en sitter på hovedkortet. Kanskje det er på tide å sende de folkene som selger Ego 1780 en mail... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg har plagdes med hyppige slowdowns som varer i 3-4 sekunder under spilling. Jeg merket det først i Doom 3: Resurrection of Evil, og deretter også i World of Warcraft. Det viste seg at det samme skjedde i Söldner: Secret Wars. Jeg har brukt mye tid på å prøve å finne ut av dette, og har kommet fram til at det rett og slett skyldes at prosessoren blir for varm. Det som skjer når prosessoren blir for varm er at overopphetingsbeskyttelsen kobler inn, og under spilling oppleves det som om maskines kveles. Min laptop har hvertfall en svært høy idle temperatur når "Alltid på" er valgt som strømoppsett. Etter 10 minutters idling i normal romtemperatur så ble temperaturen på prosessoren målt til 72 grader!!! Under spilling er temperaturen vesentlig høyere! Det har til og med hendt at laptop'en rett og slett har slått seg av på grunn av overoppheting. Før jeg trekker noen forhastede konklusjoner om at kjøleløsningen på Komplett / Consept Notebook 410 ikke er tilstrekkelig for spilling, så hadde det vært greit og fått tilbakemelding fra andre eiere. Er det noen andre som har samme problem? Jeg har forresten vært i kontakt med folkene som selger Ego 1780. De står fast på at de kan levere den med Radeon 9800... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Løgn. Kanskje du skulle fortelle Chip.de og PC Welt at de må ha drømt at de testet den? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Litt sent, men min tyske/østerriske Megabook M510A har ingen slike problemer. Nå bruker jeg den ikke i "alltid på", men "notebook" dog har jeg ikke noe problemer med å spille BF1918/1942 uten problemer, og (dog litt laggete av og til) guildwars... Men siste er nok mer at den ikke takle grafikken med for mange nye ting på skjermen... Lenke til kommentar
-SiXt- Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Heisann! Ser ut som det er lenge siden noen har postet ut noe nytt her gitt! Så i anledning av at jeg bestillte min Komplett Notebook 410 i går , tar jeg forumet et skritt videre og spørr om det jeg lurer på (Håper noen leser dette da..) Først må jeg si at jeg har brukt lang tid på å finne den rette notebooken for meg. Altså få mest mulig pc for pengene Etter alt jeg har lest, så ser denne ut til å være et godt kjøp. Tiden vil vise om jeg blir fornøyd eller ikke.. Det jeg lurer på: Hvor lang batterilevetid har den? (Når man ser film?) Takk til alle som har kommet med nyttig info om notebooken her! Endret 5. september 2005 av -SiXt- Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Løgn. Kanskje du skulle fortelle Chip.de og PC Welt at de må ha drømt at de testet den? Heh Endret 11. august 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå