Gå til innhold

Gainward 6800GT støy

Anbefalte innlegg

Jeg har eid både et XFX 6800GT og GW 6800GT. Jeg må si at vifta bråker sykt på begge kortene, men XFX var vel den værst.

Har en ganske rolig pc nå, eneste som lager lyd er vifta som sitter på skjermkortet.

Har et gw referanse kort nå som bråker. Jeg vet ikke om det er mulig, derfor jeg spør.

Er det mulig å deaktivere vifta som nå sitter på skjermkortet på en eller annen måte ? For å så kjøre på med en ekstern vifte ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På Gainward kortet kan du laste ned EXPERTools, med det kan du stille hastigheten på viften ned til 50%. Hvis ikke er en ny kjøler kanskje svaret.

Hører ikke forskjell om jeg skrur ned til 50%.

Men går de ann å demontere den vifta som nå sitter på skjermkortet for å kjøpe annen vifte?

Endret av nvenjar
Lenke til kommentar

Er det mulig at der noe annet som støyer da? PSU? Har du mange 80 mm vifter adder nok de opp til en del støy også. Jeg har et 6800 GT kort fra ASUS, og jeg merker forskjellen når du skrur vifta fra 100% til 99% altså. Og HELT klart nede på 50%. Men kjører på 100% hele tiden fordi det jalla programmet som ASUS har laga til kortet fucker opp alt :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...