flabben2k Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg har nettopp fått opp rh 7.3 og måtte bruke telehor cden for å få pppoe, men det var jo drivere som va laga for 6.1 , men jeg bare lurte på om det er noen bedre pppoe drivere som rasppoe til linux også? Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 telenor driverene for linux er bare møkk :smile: http://www.roaringpenguin.com/pppoe/#download Last ned derfra... Når jeg brukte telenor sin pppoe softwarepakke (som de faktisk ikke har support for), så fungerte bare halvparten av connectionene mine... Gøy, hva? Lenke til kommentar
Amd_Xp Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Du trenger ikke den cd til telenor. Rh 7.3 har innebygd pppoe i redhat kontrolpanel finner du nettverk konfiguratoren der kan du adde xdsl som virker fint på telenor adsl AmdXp [ Denne Melding var redigert av: Amd_Xp på 2002-07-02 15:52 ] Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Sant nok. Grunnen til at jeg trengte telenor cden var at jeg ikke hadde installert pppoe pakkene før jeg fikk adsl. Har debian på firewallen, og der blir faktisk ikke alt du kanskje muligens trenger om fem år installert automatisk :razz: Lenke til kommentar
Amd_Xp Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Du skulle jo bare ha boota fra rh 7.3 og tatt oppgradering, Så velgt pppoe for instalering. Enklere kan det vel ikke bli, Men no vet du det til neste gang :smile: En god anbefalt firewall er Ipcop. http://www.ipcop.org/ den har pppoe innebygd og virker med telenor adsl. AmdXp Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Lurer på om folk er klar over at ting som "ipcop" bare er et interface til iptables... iptables er så kraftig og så fleksibelt at å lage en gui som dekker alle iptables sider er særdeles vanskelig.... Forøverig er ikke iptables så vanskelig å lære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå