Sono Juventino Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Har nå slitet litt for å få siden min fri for æøå feil, ved å endre charset og lignende. Jeg har endeli fått siden perfekt tenker jeg der jeg sitter med siden oppe i mozilla. Jeg bestemte meg for å se om alt var bra både i Internett Explorer og I Opera. Da jeg ser at æøå ikke vises i IE og Opera, men mozilla, så går jeg og legger meg i skuffelse. (Hadde endre charset på ENDEL filer.) Så her sitter jeg da, og lurer på om noen kan gi en stakkar litt hjelp. Edit: Link er en fordel. Juventus.prv.no Endret 31. mars 2005 av ett Lenke til kommentar
uranus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det er mulig at filene er lagret som UTF-8. Prøv å åpne i notisblokk og så lagre den igjen, se på "koding" i notisblokk og se om de er ANSI eller UTF-8. De skal være ANSI. Ellers er det en charset som er utf-8 eller lignende. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 De er utf-8, men da blir alt feil i Firefox igjen. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 De bør være vanlig charset siden det er vel ikke så mange kinesere osv som skal på siden din tror jeg. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Ehm, Sånn som alle filene i cutenews er jo utf-8, skal jeg gjøre om disse til ansi også? Har gjort om hovedsiden min til utf-8 og satt noen av tingene til ansi, men det virker ikke alikevell. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 shows_news.php og news.txt og comments.txt må være ANSI. Jeg gjorde alle mine filer om til ANSI. Det er en fil (default.skin.php elns) som har charset i seg også. I mappa.. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Ok jeg har gjort om alle filene du nevnte, pluss alt annet som skulle vært Ansi til Ansi, men det funker fortsatt ikke. Skal hovedsiden være utf-8, eller iso-8859-1 encodet? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 funker hos meg med UTF-8. ser ikke problemet med og ha UTF-8 jeg. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Hva slags charsett bruker du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå