SGE7000 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Hei! Har i oppgave å lage en funksjon til følgende: En gård tilbyr jobb som jordbærplukker med 5kr pr kilo fram til 50 kilo og 10kr pr kilo for hver kilo etter 50 kilo. Ekke helt sikker på dette, men tenkte å prøve meg fram, og kom fram til: y = (50 > x * 5) + (50 < x - 50 * 10) (y = total lønn, x = antall kilo plukket) Trenger hjelp fort!!! Endret 31. mars 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Skjønner ikke at du har fått en sånn oppgave når du er født i 90. Den er jo umulig å løse matematisk. Eneste som du kan er slik du har gjort med logiske funksjoner. Men det blir ingen matematisk funksjon. For å løse denne må du bruke noe du IKKE skal bruke. X=ant frem til 50 U= ant over dette F(X,U) = 5X + 10U Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Skjønner ikke at du har fått en sånn oppgave når du er født i 90. Den er jo umulig å løse matematisk. Eneste som du kan er slik du har gjort med logiske funksjoner. Men det blir ingen matematisk funksjon. For å løse denne må du bruke noe du IKKE skal bruke. X=ant frem til 50 U= ant over dette F(X,U) = 5X + 10U går jo i 10'ende da, og oppgaven var egentlig at vi skulle lage en regnefortelling med maaange oppgaver + svar, og jeg lagde bla. den der... så du sier at den funksjonen min ikke gir noen mening at all?? EDIT: så innlegget ditt i den matteassistansetråden - takk for svar Endret 1. april 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 ok men da får du sikkert rett. jeg misforstod nok oppgaven litt. og trodde du skulle lage en funksjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå