Pug Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hvordan er det lurest å organisere MP3-filene sine? Bare stappe alle inni en mappe, eller sortere det på en eller annen måte? Hvordan sortere de i så fall? (Vil ha det så ryddig som mulig på ny PC...) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Ha alle filene i en mappe, la alle filnavnenes oppbygging være den samme, og sorter etter navn. f. eks. Artist - Sang.mp3 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Pug Eg liker best å ha de sånt, atist/plate navn/nr/sang navn,uten å lage mapper. Kjetil Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Det er vel ingenting som er "lurt" eller ikke "lurt"... Det er egentlig bare smak og behag. Men jeg har alle slik: Artist - Sang.mp3 og mapper til nesten alle artistene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 jeg bruker "Artist - Sang" på "single" filer, og så legger jeg hele album i mapper for seg selv, med artist og album navn som mappenavn. i album mappene bruker jeg "## - tittel" Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg har en egen partisjon bare for mp3'er.. H: så har jeg lagt til mapper fra A-Å inkl. 0-9. f.eks hvis jeg skulle ha en Eminem - Hailies song så blir det slik: H:EEminemThe Eminem showEminem - Hailies song.mp3 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 På min harddisk ligger er det slik: 3 mapper: _nytt, Cd'er, blandet, i "_nytt" er det sortert etter dato oppi mapper. i "CD'er" er det mapper med navnet til alle artistene, og oppi mappene ligger de forskjllige cd'ene i nye mapper. i "blandet" er det mapper med navn på artister, og der bare hiver jeg alle sangene/singlene jeg har. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 jeg har en mappe for hver genre...og hvis jeg har mange sanger av en artist lager jeg en subfolder til denne artisten. har egne mapper for albums/singler Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg har mapper for A-Z og 0-9, fordelt på Album, Singler, Soundtracks&Scores og Div [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-07-02 20:39 ] Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg synes det er tungvint med mange mapper. Etter min mening er det mye enklere å finne fram hvis jeg har alt i en (eller noen få) mapper. For at det skal være mulig å finne fram må da filnavnet ha artistnavn først og sangtittel sist. Hvis albumnavn og nr skal være med må filnavnet ha dette formatet: artist-album-nr-sangtittel Dette gjør at alle filene blir sortert riktig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 simfan Er helt enig,mye enklere sånt. Kjetil Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 23:17, simfan skrev:Jeg synes det er tungvint med mange mapper. Etter min mening er det mye enklere å finne fram hvis jeg har alt i en (eller noen få) mapper. For at det skal være mulig å finne fram må da filnavnet ha artistnavn først og sangtittel sist. Hvis albumnavn og nr skal være med må filnavnet ha dette formatet: artist-album-nr-sangtittelDette gjør at alle filene blir sortert riktig. Jeg er ikke enig( ang. mange mapper ). Men slik har jeg det: ARTIST -> ALBUM *artist_album_trackno_tracktitle.mp3 *artist_album.m3u Saa bruker jeg bare soekefunksjonen i Windows til aa finne alle playlists( *.m3u ) under "", og legger snarveier til disse i en katalog paa skrivebordet, som jeg gir hurtigtasten CTRL+SHIFT+P. 'nuff said. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 DrDoogie, Hver sin smak, men vi er i allefall enige om filnavnet. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Eksempel: C:MusikkArtistAlbumsang Pent og ryddig :smile: Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Lag en folder på en stasjon kalt mp3. Der kaster du alle sangene du har. Har du noen mapper som inneholder album kast dem inn også. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg mener personlig at det beste er å ha bare små filnavn (altså når det gjelder caps) - for det blir utrolig slitsomt å lese: Iron Maiden - En Eller Annen Sang istedet for: iron maiden - en eller annen sang.mp3... greit med at filnavna begynner med caps for hvert ord, men det blir så jævlig slitsomt når folk skal bruke underscore og finne på jalla navn som: IrOn_MaIDeN-SonG_NaMe-RippEd_By_nig0r.mp3 Jeg foreslår at man bør bruke flash renamer som rename'er alle mp3'ene (simpelt og greit) du selv velger incl. sub dirs også sortere selv... Sorteringa.. hm... Kanskje slik? x:mp3*.* <-- singles +++ x:mp3albums <-- albums enkelt og greit, bare stapp på i x:mp3 og rename til samme filtype så finner du ut at det er 100x letetere å finne frem i èn mappe hvor det er GOD sortering, enn en ekkel lang TREE (masse subdirs osv) med forskjellig filnavn overalt - man kan ikke spontant spille mp3'er like lett som på èn mappe, for har man så mange sub dirs er det mye man må gjennom for å finne èn bestemt sang.. hehe, min mening da :smile: Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 C:MusikkBarne-TVBrannman Sam.mp3 C:MusikkThe Lord Of The Rings Soundtrack?.mp3 C:MusikkAerosmithDude looks like a lady-mp3 noen eksempler fra min hd :smile: Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg har en mappe som heter album, hvor jeg bruker filnavn som artist-album-melodi.mp3 Så har jeg Mp3 som inneholder alt av variert musikk. Artist-melodi.mp3 Til slutt har jeg en mappe som heter nytt, som jeg legger alle låtene som er nye, eller mye brukt. Også artist-melodi.mp3. Eneste undermapper jeg bruker er ei som heter download under mappa nytt. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Har omtrent som han over, en mappe som heter Albumn, inni denne har jeg over 600 album så de burde kanskje vært sortert alfabetisk, men sånn har jeg det nå. Så har jeg en mappe som heter singler, gjett hva som ligger der :razz: Så har jeg en diverse mappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå