janeide Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har Fedora-Core fordelt på 4 cder. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan overføre disse 4 cdene til 1 dvd som jeg kan boote og installere fra? Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Cat skulle vel funke? cat 1.iso 2.iso 3.iso 4.iso > dvd.iso Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Cat skulle vel funke? cat 1.iso 2.iso 3.iso 4.iso > dvd.iso Det er blant annet sånn man setter sammen installasjons-DVD'en til Solaris 10. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Tvilsomt om det funker? Har hørt at du kan bruke noe som kalles "jigdo" for å gjøre det, da... Men det enkleste er nok å laste ned DVD'en, eller bruke cd'ne. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Pakk ut innholdet fra cd4 til en mappe, pakk ut cd3 i samme mappa, og overskriv eventuelle like filer, så cd2 og cd1. Tilslutt starter du favorittprogrammet ditt for dvd-brenning og lager et nytt dvd-prosjekt med innholdet av mappa du pakket ut i. Før du brenner det må du finne en innstilling som sier at du skal lage en bootable dvd, så må du lete frem boot.iso eller boot.img fra en undermappe og sette den som bootimage, så er det bare å brenne. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 jeg har aldrig brendt enkel cd images til dvd Lenke til kommentar
ratix Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 jeg har aldrig brendt enkel cd images til dvd Veldig informativt. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Sette den som boot-image? Hva og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det er avhengig av hvilket program du bruker for cdbrenning. Jeg har bare K3b tilgjengelig, og jeg regner med du ikke bruker det, ettersom du ikke har fått installert Linux ennå. Her er et bilde av instillingene for det i Nero. Vær oppmerksom på at på bildet er det snakk om å brenne en windows-iso (lovlig slipstreamet), og en linux-iso vil ikke nødvendigvis ha nøyaktig de samme instillingene. Du får bare prøve deg frem, bruk gjerne en DVD-RW slik at du ikke kaster bort plater som ikke vil boote. Eventuellt kan du boote fra en diskett, om du brenner en plate som ikke vil boote. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå