Jarmo Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Her er bilde av en som surfet for mye: http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article367067.ece Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Skummelt. Tror dog ikke jeg kommer til å sitte mindre med pc av den grunn. Kan man ikke ta laser for nærsynthet? Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det er nok ganske sikkert at det der stemmer ja. Selv utfører jeg hver dag øvelser der jeg fokuserer på et objekt langt borte, og så på et helt nære. Gjør dette en del ganger med jevne mellomrom. OM det hjelper vet jeg ikke, men det er verdt forsøket.. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Kan man ikke ta laser for nærsynthet? Jepp! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Dette er skummelt.. Har akkurat begynt med linse pga nærsynthet på det ene øyet. Men jajamen, hadde det vært PCens feil ville jeg vel hatt nedgang på begge øyne. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 ser faktisk dårligere på avstand nå enn hva jeg gjorde før. kansje det har en sammenheng med altfor mye databruk. ikke det at jeg kommer til å kutte ned, men får bare begynne med linser elns. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Stemmer det der! Ser stor forskjell på øynene mine nå og hvordan de var før! Skal gå tilbake til 15" skjerm så de går tilbake igjen Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Er langsynt, så det gjør ikke noe om jeg blir litt mer nærsynt. Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Kan nok stemme det, etter at jeg begynte med data, har synet mitt blitt dårligere sitter nå me -2.00 på begge øynene. Det kan også hende at det er arvelig med meg da, de fleste i slekten bruker linser eller briller. Men men linser løser problemet Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Men med dine 7241 poster jarmo, så er vel kanskje du litt i faresonen?` Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Laser kan vel fikse dette. Ikke at øyeeplet ditt vokser. Men det kan korrigere synet ditt til en viss grad, ja. Men sjansen er stor for at man fremdeles må bruke briller/linser etter operasjonen, selv om synet har blitt forbedret. Også er det snakk om relativt dyre operasjoner. Selv synes jeg det virker som en fordømt skummel operasjon, selv om det ikke er det. (Har selv -5 på begge øyne.) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 har 0 på begge øynene så vidt jeg vet . har sittet en del med data de siste 5 årene. gjelder dette LCD skjermer også? jeg har alltid brukt crt, skal skifte til LCD veldig snart da. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Laser kan vel fikse dette. Ikke at øyeeplet ditt vokser. Men det kan korrigere synet ditt til en viss grad, ja. Men sjansen er stor for at man fremdeles må bruke briller/linser etter operasjonen, selv om synet har blitt forbedret. Også er det snakk om relativt dyre operasjoner. Selv synes jeg det virker som en fordømt skummel operasjon, selv om det ikke er det. (Har selv -5 på begge øyne.) Man kan bli totalt kurert av dette. En slik laseroperasjon kan koste gjerne 40.000. Det skal også sies at er man litt opp i årene må man kanskje bruke lesebriller nå og da, men briller i bil og sånt er forbi da. Lenke til kommentar
Cro Cop Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det er viktig å kjenne etter om man blir sliten og trøtt i øynene. Da kan man enten lukke øynene for å slappe av eller fokusere på ting på forskjellige avstander. Grunnen til at man ikke skal stirre på et objekt på samme avstand over lengre tid er at da stresser man øyemusklene. Det andre er flimring fra skjerm. LCD er veldig bra alternativ. Selv bruker jeg CRT flimmerfri, i 200Hz. Har ikke merket noe forskjell fra 120Hz, men under der merker jeg forskjeller og spesielt under 100Hz. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Eg har vanskelig for å forstå at man trenger "OOO GREAT SCIENTISTS!" for å finne ut at man blir nær synt av å se på en skjerm når man sitter NÆRT skjermen! (regner ikke med at noen sitter 50 meter fra skjermen sin) Endret 1. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Eg har vanskelig for å forstå at man trenger "OOO GREAT SCIENTISTS!" for å finne ut at man blir nær synt av å se på en skjerm når man sitter NÆRT skjermen! (regner ikke med at noen sitter 50 meter fra skjermen sin) Akkurat! Jeg har begynt å se dårligre enn hva jeg gjorde for f.eks 2 år siden. Det kan hende det er arvelig men jeg tror mest på at det har med overbruk av pc... Veldig leit egentlig. Menmen får nok fikse noen linser snart :/ Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det er viktig å kjenne etter om man blir sliten og trøtt i øynene. Da kan man enten lukke øynene for å slappe av eller fokusere på ting på forskjellige avstander. Grunnen til at man ikke skal stirre på et objekt på samme avstand over lengre tid er at da stresser man øyemusklene. Det andre er flimring fra skjerm. LCD er veldig bra alternativ. Selv bruker jeg CRT flimmerfri, i 200Hz. Har ikke merket noe forskjell fra 120Hz, men under der merker jeg forskjeller og spesielt under 100Hz. 200hz?? ser du virkelig forskjell? hvilken skjerm er dette? Lenke til kommentar
Cro Cop Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Skjermen er ikke alt, det ville ikke gått ann uten riktig skjermkort. Skjermen er Viewsonic P220f Skjermkortet er Radeon X800Pro Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Joda, øynene mine har blitt dårligere de siste årene. Jeg er temmelig sikker på at det er pga. 5-6 timer foran PC-en hver dag sånn ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå