Gå til innhold

Geeks and nerds, pass på øyene deres...

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ganske sikkert at det der stemmer ja. Selv utfører jeg hver dag øvelser der jeg fokuserer på et objekt langt borte, og så på et helt nære. Gjør dette en del ganger med jevne mellomrom. OM det hjelper vet jeg ikke, men det er verdt forsøket.. ;)

Lenke til kommentar

Kan nok stemme det, etter at jeg begynte med data, har synet mitt blitt dårligere sitter nå me -2.00 på begge øynene. ;) Det kan også hende at det er arvelig med meg da, de fleste i slekten bruker linser eller briller. Men men linser løser problemet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Laser kan vel fikse dette.

Ikke at øyeeplet ditt vokser. :p Men det kan korrigere synet ditt til en viss grad, ja. Men sjansen er stor for at man fremdeles må bruke briller/linser etter operasjonen, selv om synet har blitt forbedret.

Også er det snakk om relativt dyre operasjoner. Selv synes jeg det virker som en fordømt skummel operasjon, selv om det ikke er det. (Har selv -5 på begge øyne.)

Lenke til kommentar
Laser kan vel fikse dette.

Ikke at øyeeplet ditt vokser. :p Men det kan korrigere synet ditt til en viss grad, ja. Men sjansen er stor for at man fremdeles må bruke briller/linser etter operasjonen, selv om synet har blitt forbedret.

Også er det snakk om relativt dyre operasjoner. Selv synes jeg det virker som en fordømt skummel operasjon, selv om det ikke er det. (Har selv -5 på begge øyne.)

Man kan bli totalt kurert av dette. En slik laseroperasjon kan koste gjerne 40.000.

Det skal også sies at er man litt opp i årene må man kanskje bruke lesebriller nå og da, men briller i bil og sånt er forbi da.

Lenke til kommentar

Det er viktig å kjenne etter om man blir sliten og trøtt i øynene. Da kan man enten lukke øynene for å slappe av eller fokusere på ting på forskjellige avstander. Grunnen til at man ikke skal stirre på et objekt på samme avstand over lengre tid er at da stresser man øyemusklene.

Det andre er flimring fra skjerm. LCD er veldig bra alternativ. Selv bruker jeg CRT flimmerfri, i 200Hz. Har ikke merket noe forskjell fra 120Hz, men under der merker jeg forskjeller og spesielt under 100Hz.

Lenke til kommentar

Eg har vanskelig for å forstå at man trenger "OOO GREAT SCIENTISTS!" for å finne ut at man blir nær synt av å se på en skjerm når man sitter NÆRT skjermen! (regner ikke med at noen sitter 50 meter fra skjermen sin)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Eg har vanskelig for å forstå at man trenger "OOO GREAT SCIENTISTS!" for å finne ut at man blir nær synt av å se på en skjerm når man sitter NÆRT skjermen! (regner ikke med at noen sitter 50 meter fra skjermen sin)

Akkurat! Jeg har begynt å se dårligre enn hva jeg gjorde for f.eks 2 år siden. Det kan hende det er arvelig men jeg tror mest på at det har med overbruk av pc... Veldig leit egentlig.

Menmen får nok fikse noen linser snart :/

Lenke til kommentar
Det er viktig å kjenne etter om man blir sliten og trøtt i øynene. Da kan man enten lukke øynene for å slappe av eller fokusere på ting på forskjellige avstander. Grunnen til at man ikke skal stirre på et objekt på samme avstand over lengre tid er at da stresser man øyemusklene.

Det andre er flimring fra skjerm. LCD er veldig bra alternativ. Selv bruker jeg CRT flimmerfri, i 200Hz. Har ikke merket noe forskjell fra 120Hz, men under der merker jeg forskjeller og spesielt under 100Hz.

200hz?? ser du virkelig forskjell? hvilken skjerm er dette? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...