Gå til innhold

Office pro/standard og registry

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet hvilken registry fil/filer som sier noe om hvilken CD man har installert Office fra? Jeg er et sted der Office 97 har blitt installert fra en Professional CD og har blitt fortalt av Microsoft at dette er et brudd på lisensreglene. Derfor lurer jeg på om jeg kan endre registry slik at det ser ut som om programmene er installert fra standard CD'en? Jeg mener ikke å kimse av lisensreglementet til MS men dette syns jeg er rimelig teit. Det har sikkert med sniffemetodene til lisensrevisjonsfolka men, men..

Det vil spare meg for veeeeldig mye tid om jeg kan rulle ut en reg fil istedet for å måtte ordne dette manuelt. (Da de ikke har noen automatisert utrulling her)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Office Standard og Professional inneholder ulike programmer (standard er uten Access) så en regfix vil ikke hjelpe deg noe som helst i denne situasjonen.

Det er jeg klar over :) Men her er atså innstallert uten Access slik at selve installasjonen er standard. Det som er problemet er at i registry står det at Pro er installert noe jeg vil ha endret om du skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...