Nissen Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg skal bytte hovedkort i maskinen min fra ASUS A7V333-Raid til MSI K8N NEO PLATINUM. Er det bare å skrue på maskinen etter å ha byttet hovedkort og så installere de nye driverne? Eller er jeg nødt for å formatere harddisken for å unngå eventuelle farlige kollisjoner av noe slag? Det gamle hovedkortet mitt er ødelagt, så det blir litt vanskelig å gå inn i windows xp for å avinstallere de gamle driverne Mvh Nissen Lenke til kommentar
meeg Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Du må først og fremst passe på at "spacerne" som sitter i kabinettet passer med skruehullene i det nye hovedkortet. Hadde det vært samme brikkesett på det gamle og det nye hovedkortet, hadde du sluppet en re-installasjon av Windows. nForce2 og nForce3 er nok forskjellige nok til at en formatering må til. Prøv evnt. å installere "oppå" den gamle Windows installasjonen. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Du burde vel bytte til et annet hovedkort siden Asus-kortet er socket A og MSI-kortet er socket 754. Eller også bytte CPU til 754. Forøvrig så lønner det seg å formatere etter bytte av hovedkort.Spesielt hvis det er forskjelige brikkesett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå