Passasjer Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Har nettop fått en slik ruter av min bror, men jeg kan overhodet ikke få forbindelse mellom den og nettet. Jeg gjør slik: *Kobler fra modemet til WAN-porten. *Kobler en ledning fra LAN 1og2 til PC 1og2. Jeg er veldig ny på dette området. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Logg deg på routeren og sjekk at WAN-delen er satt opp riktig. Dersom en av dere f.eks. har Online ADSL og har brukt eller trenger PPPoE, så må dette settes opp i routeren. Lenke til kommentar
steira Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 skriv http://192.168.2.1 Hvis du har reset routeren er passordet "smcadmin" Lenke til kommentar
hart Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) du må ikke glemme å skrive cmd under kjør... Opp med en dos-promt og skriv ipconfig /release og deretter ipconfig /renew Dette står i manualen som følger med.. Gjør du ikke dette vil maskinen din stå å stange mot routeren uten kontakt, fordi den ikke får rett adresse. Du kan selvfølgelig også sette opp en ip-adresse selv på PCen om du vil , men dette kan vi komme tilbake til. Endret 31. mars 2005 av hart Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Takk for hjelp. Jeg kommer ikke inn på adressen Steira skrev. "Connection Refused." Prøver harts forslag når jeg får tid. Glemte å nevne at jeg bare fikk routeren i hånden, uten Cd eller manual. Igjen, takk for all hjelp Lenke til kommentar
hart Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 http://www.smc.com/index.cfm?event=viewPro...scid=17&pid=933 her finner du manual og det du skulle trenge.. ikke sikkert du har v2 da, men de er relativ like.. har en sånn overskuddsrouter liggende å slenge selv.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det enkleste her vil vel være å resette routeren tror jeg. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Jeg har nå manualen, og der står det at jeg må ha en CD med noe EZ-install. PÅ hjemmesiden har de ikke noen drivere eller noe som helst. Tror dere jeg er nødt til å ha Cd-en, eller er det en annen måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Så vidt jeg vet har alle routere fra SMC et webbasert grensesnitt for innstillinger. Så det skal ikke være nødvendig med noen CD. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Så vidt jeg vet har alle routere fra SMC et webbasert grensesnitt for innstillinger. Så det skal ikke være nødvendig med noen CD. Det er det som er problemet. Jeg kommer ikke inn på deres webbaserte innstillings-side. Lenke til kommentar
hart Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Du trenger ikke EZ-install greiene så vidt jeg vet..det er bare et program på en PC i intranettet som gjør at det blir barnslig lett og sette opp nettet. Web-grensesnittet er mer enn nok så bare dropp EZ-greiene for denne gang. Er du sikker på at du har koblet alt riktig av kabler? samt satt opp PCn riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå