Ambassadøren Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Nye scumware syndere: Macromedia og Apple Quick time. Jeg har ADSL fra telenor allerede. Så under mitt besøk på ITavisen i dag rant det over. Jeg er allerede mektig lei pop up og møkkareklame for telenor ADSL, nært sagt uansett hvor jeg beveger meg på norske nettsteder. Så snart jeg kom til ITavisen.no poppet "lei av tregt internett?" opp og dekket halve skjermen min. "DEN skal til ADBLOCK i Norton IS!", tenkte jeg. Men nei....Her er noe NIS ikke kan hanskes med. En Makromedia Flash. Da sletter jeg den fra "Wiew Objekts" under Internett Options. Etter å ha slettet ALT flash relaterte filer, krashet IE 6.0, og jeg restartet, og gikk inn på ITavisen igjen. Der ble jeg møtt med en blank annonseramme noen sekunder, før backup systemet til Makromedia, Quicktime sin flash-viser ble lastet og viste reklamen og jeg fikk den berømte advarselen og spørsmål om å legge flash inn på nytt. Altså: To velrenomerte selskapes programmer samarbeidet om å få vist den livsviktige reklamen. Men her i fra begynte bisarre ting å skje. Denne siden: ia.ad.asap-asp.net/RealMedia/ads/Creatives/ia/146_ADSLHjemmekontor/ (jeg fikk aldri urlen frem, så putt http o.s.v foran....) begynte å poppe opp med et nytt vindu alt i fra hvert sekund til en 10 sekunder mellom hver. I alt poppet det en 20-30 sider fra denne adressen opp før jeg fikk stoppet det. Vil du unngå lignende ubehagligheter: *Slett Alle macromedia flash objekter i browseren. *Avinstaller Quicktime, da de siste utgavene har innebygget Flash. Bruk Addressen (url'en ovenfor til å både ADBLOCK'e OG legge denne siden inn under Zone Control/RESTRICTED AREA på f.eks Norton IS. [ Denne Melding var redigert av: Ambassadøren på 2002-07-02 12:34 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Ambassadøren http://www.panicware.com/ Prøv dette programet Kjetil Lenke til kommentar
sandman Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg sier nå bare en ting......bruk Opera som browser. Den har innebygd popup-sperre. Lenke til kommentar
Ambassadøren Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 MacroMedia/Flash er ennda ikke ført opp på AD-Awares liste over scumwarefirma der de burde ha havnet. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Prøv http://www.edexter.com, jeg bruker den og jeg klarer å blokkere reklame på itavisen.no Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Opera er genial, spesielt uten reklame. Da er pop-up helvete over... Lenke til kommentar
aoi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Ambasadøren : Føre macromedia opp på svarteliste ? Er du dom i hue' ? Flash er jo de-facto standard for vektorgrafikk og dynamisk innhold på web-sider, uten Flash går du jo glipp av noen av det best designete sidene på nettet, dessuten er dynamikk bra! Reklamene på nettavisen er jo nettopp nettavisen sin feil...er ikke akkurat slik at telenor har tatt kontroll over nettavisen og begynner å hive inn reklame...vil du klage så klag til nettavisen, eller KJØP nettavisen ... da slipper du i allefall reklame. For å drepe popups er det jo bare å bruke ettellerannet freeware stash du finner på http://download.cnet.com eller.no ... Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hvem gidder å kjøpe Nettavisen, spør du meg Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: tintin77 skrev (2002-07-03 22:50):Hvem gidder å kjøpe Nettavisen, spør du meg Mange.. det er jo en blanding av SE&HØR og VG/Dagbladet, og det må da være en blanding folk vil ha - dessverre!? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 22:28, aoi skrev:Ambasadøren : Føre macromedia opp på svarteliste ? Er du dom i hue' ? Flash er jo de-facto standard for vektorgrafikk og dynamisk innhold på web-sider, uten Flash går du jo glipp av noen av det best designete sidene på nettet, dessuten er dynamikk bra! Reklamene på nettavisen er jo nettopp nettavisen sin feil...er ikke akkurat slik at telenor har tatt kontroll over nettavisen og begynner å hive inn reklame...vil du klage så klag til nettavisen, eller KJØP nettavisen ... da slipper du i allefall reklame. flash er ikke på langt nær så "livsviktig" du antyder. og når det gjelder "beste design" så er det etter min mening en side som er behagelig å lese, rask og lett å finne frem i. flash er tregt, krever load på forhånd og duger knapt nok til online spill. opera, netscape, Konqueror og Lynxbruker. (primært opera, seff ) Lenke til kommentar
Ambassadøren Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Flash er bra - så langt....Helt til markedet finner ut for fullt potensiale til å tjene store summer på å bruke Flash til pop-up reklame - som er mye vanskeligere til å verne seg mot. I og med at enkelte anser denne GRATIS (!!) programvaren som helt nødvendig å ha installert. Nå i disse pirat og IT-istider tider, er det slett ikke sikkert Makromedia er fornøyd med omsetningen de senere år. Da krevs det bare et lite vink fra toppsjefene, så blir langt større del av markedsføringen rettet mot reklamemulighetene som ligger i Flash teknologien. Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 He he... Ser at det er flere som har irritert seg over Flash reklame. De ødelegger jo hele skjit`n! Flash kan jo være kult...i småe doser, men mange av de dårligste sidene på nettet er jo laget med ultra mye Flash!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå