Gå til innhold

Snakke om Guild Wars? Gjør det her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger man å Joine Guild, egentlig? Hørt mange har sagt (litt for å være frekk, sikkert) at det er mest et "solo spill"!? .. Kan man gå Solo i dette spillet, og at man fortsatt beholder spilleopplevelsen!? ..spør egentlig fordi jeg har best tid til å spille på natta, og da er jeg ofte "alene", for å si det slik.. Så hvis det går ann å spille dette spillet litt alene også, så synes jeg det er bra..

 

EDIT: Post 500 :w00t:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Ligger litt i navnet da. Guild Wars! Men, du trenger ikke joine et guild, men på litt seinere lvls da blir det en del coop missions, som du ikke kan gjøre alene. Men har du problemer med å finne nok folk, så har du alltid henchmens, npc som kan joine gruppen din. Prøvde et par av disse igår, og de fungerte veldig bra. Healeren healte alle, tanken skifta targets etter hvor mobbene anngrep, og døde noen, så ble dem ressa!

 

Men mye av Guild Wars er bygd opp rundt pvp, da blir det nok litt vanskelig å spille solo.

Lenke til kommentar
Takk for svar! :)

 

Jo, vet jo at GuildWars har navnet av en grunn! :p Men, det var det at mye av min spilletid foregår på natta, så da håpet jeg litt på at man ikke hele tiden var helt avhengig av andre spillere..

Min erfaring er at det er mange på hele døgnet, så det skulle ikke være noe problem.

 

Men det er også mulig å gjøre mye alene. (Av og til faktisk enklere å få tatt en quest alene, enn å koordinere med 3-5 andre)

Lenke til kommentar
hmm.. ingen "jump", også er det ikke mulig å gå ned bratte skråninger, altså free movement!?  :(

nope, det irriterer meg litt, men kartene er laget som et vanelig Rpg.

 

Men det går greit, bare veldig uvant, har spilt en del Swg og Eve online. Er vant til mer frihet.

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar

Hei hei...

 

Spiller Guild Wars nå, og har kommet til Ascalon (Etter "det" skjedde, skal ikke røpe for de som ikke har kommet så langt ennå). Det er en skill trener her, men han kan bare lære meg Ranger skills (som er mitt secondary profession). Hvordan lærer jeg Elementalist skills fra nå av?

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg har et spørsmål: Er det lett å finne alle skills\spells til yrkene man velger, eller må man queste\utforske veldig for å finne ting? Evt finnes det noen online referanser å ty til? Har lyst til å låse opp det meste av necromancer\elementalist ting i mitt tilfelle, uten å måtte kikke under hver stein i spill-verdenen :)

 

Jeg lastet ned klienten på fredag kveld, mekket meg kjapt en character og satte igang. Ganske fascinert av dual-yrke-opplegget og begrensningen i antall samtidige skills. Føles litt "Magic The Gathering" ut med builds etc. :cool: Er vel lvl 7 og flyr fortsatt rundt sør for "veggen", har ikke dratt ut med Sir Tydus eller hva han nå heter ennå.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Hei hei...

 

Spiller Guild Wars nå, og har kommet til Ascalon (Etter "det" skjedde, skal ikke røpe for de som ikke har kommet så langt ennå). Det er en skill trener her, men han kan bare lære meg Ranger skills (som er mitt secondary profession). Hvordan lærer jeg Elementalist skills fra nå av?

Da rgner jeg med at du har gjort en del Elementalist quest. Den skill traineren/selgeren er bare for å få tak i eventuelle skills du ikke fikk tak i mens du var i pre- ascalon. Hvis jeg husker riktig får du de neste Elementalist questene av en fyr et steinkast nord for ascalon.

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Jeg har et spørsmål: Er det lett å finne alle skills\spells til yrkene man velger, eller må man queste\utforske veldig for å finne ting? Evt finnes det noen online referanser å ty til? Har lyst til å låse opp det meste av necromancer\elementalist ting i mitt tilfelle, uten å måtte kikke under hver stein i spill-verdenen :)

 

Jeg lastet ned klienten på fredag kveld, mekket meg kjapt en character og satte igang. Ganske fascinert av dual-yrke-opplegget og begrensningen i antall samtidige skills. Føles litt "Magic The Gathering" ut med builds etc. :cool:  Er vel lvl 7 og flyr fortsatt rundt sør for "veggen", har ikke dratt ut med Sir Tydus eller hva han nå heter ennå.

Hehe, du må nok komme ganske langt i spillet før du får tak i alle skillene, men hvis du sjekker www.gwonline.net, står det hvor du kan få tak i dem. (anbefaler ikke å bruke den siden for mye siden det sikkert ikke blir like gøy som å finne ut ting selv!)

Endret av Sloth_lien
Lenke til kommentar

har kansje tenkt å kjøpe GW, men er usikker som alle andre her..

 

Lagger det når dere spiller? altså høy ping, etc.

 

Jeg har fått inntrykk om at det tar en dag å bli lvl 6 ...noe som jeg finner utrolig raskt siden det bare er opp til 20. Stemmer det?

 

Og jeg letet på siden, men fant ikke noe verdens kart over GW verdenen..noen vet om en link eller noe, skulle gjerne ha sett det..

 

Er verdenen stor?

 

takker for svar folkens! :)

Lenke til kommentar
har kansje tenkt å kjøpe GW, men er usikker som alle andre her..

 

Lagger det når dere spiller? altså høy ping, etc.

 

Jeg har fått inntrykk om at det tar en dag å bli lvl 6 ...noe som jeg finner utrolig raskt siden det bare er opp til 20. Stemmer det?

 

Og jeg letet på siden, men fant ikke noe verdens kart over GW verdenen..noen vet om en link eller noe, skulle gjerne ha sett det..

 

Er verdenen stor?

 

takker for svar folkens! :)

For meg har det bare vært skikkelig lagg en gang, men det var rett før slutten på prøve spillinga, da serveren gikk ned. Ellers lagger det så godt som ingenting mens man spiller (jeg bruker ISDN). I byene kan det kanskje være litt lagg for der er det alltid masse folk. Og i byene har det uansett ikke noe å si om det lagger litt eller ikke, bare trading og crafting som foregår der.

 

Du kan finne et kart i fra beta-weekend her, men det har kommet til flere områder etter det. Verdenen er nok midre enn WoW sin, men mye av spillet er GvG eller Guild vs Guild som foregår i arenaer. Men det tar nok en god del uker før du har vært alle stedene.

 

Ja, det er ganske enkelt å komme seg til max levelen 20, men det er etter dette man vireklig får testet hvor god man er. Som sagt går mye av spillet ut på GvG, og da er det veldig greit at alle kan bli høyeste level ganske fort så man ikke får store fordeler i forhold til de som ikke spiller så veldig mye.

 

Men jeg kan virkelig anbefale det, kjempe spill! :)

 

 

Edit: selv om det er lange strekninger, så trenger du ikke å gå fra by til by. For når du har vært i en by eller utpost kan du til en hver tid teleportere tilbake.

Endret av Sloth_lien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...