Gå til innhold

Jeg har en XP Mobile 3000+

Anbefalte innlegg

Jeg har en XP Mobile 3000+ prosessor som gir meg litt hodepine.

Den skal i følge It butikken (som solgte den), ha en klokkefrekvens på 2200mhz

Jeg har satt den i et Abit NF7 V.20 for å kunne utnytte den åpne multiplieren.

Så kommer det merkelige.

Den klarer ikke å gå særlig over 1900 mhz før pc,en fryser Det kan skje noen ganger før jeg blir ferdig i bios.

Jeg har sjekket forskjellige brikker 512 mb ram, så jeg utelukker det som feilkilde.

Strømforsyning er en 480 watt Tagan som skulle være bra nok.

Temperatur er på 40 idle.(Thermaltake volcano 12 ekst. edition kjøler).Jeg har forsøktb litt småtteri som slappere timings mer strøm osv. men det skulle jo ikke være nødvendig for å få til default hastighet.

Jeg har selvfølgelig siste biosversion.

På 1800 mhz så er den fjellstabil.

Er det noen her som kjenner denne prosessoren og kan lyse opp i tilværelsen min. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neivel da.

Jeg får sjekke nummerkoden. Se om jeg har fått det jeg bestilte :(

Er det forresten noen som kan skrive en guide på hvordan jeg bruker et måleinstrument for å måle om strømforsyningen faktisk leverer stabil spenning.

Hadde vært fint

Hilsen Sturla

Lenke til kommentar

Grunnen til at overklokkere kjøper mobile-CPUer, er at de er sertifiserte for lavere spenning enn desktop-utgavene...men bare NOEN av dem...

Å kjøpe noen andre mobile-CPUer enn 2400, 2500 og 2600-seriene er temmelig meningsløst. Utgavene som er rated til 35W/45W, eller 1,35/1,45 volt i disse seriene er råe overklokkere, særlig 2500 og 2600.

CPUen din er rated til 1.65v/72W, som er desktop-standarden, derfor er den neppe bedre enn desktope-utgavene til overklokking (bortsett fra at de har ulåst multi).

NF7 undervolter en del på vCore. 40 C idle temp høres veldig høyt ut på den spenningen du kjører, så jeg tror at kjølingen din vil sette en stopper for resultatet uansett. 1,9+ vCore går greit med f.eks. en god Thermalright kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...