TT88 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei Jeg lurer på om det er noen særlig stor forskjell mellom windows xp home og professional edition. Jeg har hørt at det skal være flere nettverksmuligheter i pro. Stemmer dette? Er det andre fordeler ved pro? Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 hei. forskjellene fra XP Home til Pro er små. det er flere nettverksfunksjoner i XP Pro ja, i XP Pro har du også Remote Desktop som man ikke har i Home. ellers er det ikke noe særlig forskjell på Home og Pro. prisen er det litt forskjell på fra Home til Pro da. jeg ville gått for en Engelsk versjon av Windows XP Pro Lykke til. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 jeg ville gått for en Engelsk versjon av Windows XP Pro Hvorfor engelsk versjon egentlig? Er det ikke like bra med norsk? Eller tar jeg feil Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 engelsk er bare best neida, jeg har prøvd begge, og jeg mener at engelsk er mer stabil. i tillegg greier jeg ikke de norske oversettelsene på data-uttrykk...harddisk høres bedre ut enn platelager. men så lærte jeg data med en "cenax" 86088 maskin - 8MB harddisk... OT: hvis jeg ikke husker galt, så var vel prosessor historien slik: 86088 86186 - meget lite utbredt 286 - kom raskt etterpå 386 486/pentium overdrive resten er allmennkjent... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Har begge deler. Hvad som er best for deg, kommer helt an på hvad du skal bruke din computer til. Hvis det er til alm. bruk, uten større netværk eller avanceret lek med styresystemet så er Home saken. Har du bruk for mer enn et lite hjemmenettværk så skal det være Pro utgaven. Har selv et hjemmenettværk på 2 computere. XP home i begge. En router med 4 porte, med flittig bruk av de 2 ekstra portene. Det kan så være forskjellige windowsutgaver som kommer på her. Det er ingen problemer i å få dem smertefritt på nettværket og få det til å kjøre. Tilslutter meg Cilleron : mener at engelsk er mer stabil. i tillegg greier jeg ikke de norske oversettelsene på data-uttrykk...harddisk høres bedre ut enn platelager. Den "originale" versjon er den mest stabile. Nå har jeg i øjeblikket en Dansk versjon kjørende og er for så vidt tilfreds med det. Men.............nå heter jo altså harddisk- også harddisk i den Danske oversettelse. Har da aldrig hørt make: platelager! Endret 31. mars 2005 av tukols Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 OT: hvis jeg ikke husker galt, så var vel prosessor historien slik:86088 86186 - meget lite utbredt 286 - kom raskt etterpå 386 486/pentium overdrive resten er allmennkjent... Var det on topic i forhold til mitt spm? Takk for svar, det var bare en kamerat av meg som mente at pro er så mye mer stabil og bedre enn home, så jeg ville ha noen svar fra mer kompetente mennesker Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Fant mange relevante sider her. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Var det on topic i forhold til mitt spm? sry, mente Off topic...(trodde man bare brukte T for (on) topic Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Har både home og pro.... Anbefaler pro over home, fordi hos meg så var home betydelig mer ustabil enn pro utg.... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har tysk Xp Home retail (fikk med pc-en når jeg kjøpte den i Sveits). Syns den er ganske stabil, litt ustabil i blant, men.. Hvorfor i alle dager er den engelske mer stabil, enn den norske? Bygger jo på det samme, det er jo bare språket som er annerledes. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 jeg ville gått for en Engelsk versjon av Windows XP Pro Hvorfor engelsk versjon egentlig? Er det ikke like bra med norsk? Eller tar jeg feil Tidligere, og sikkert fortsatt, skulle alle språkversjoner av Windows lanseres samtidig, og for å få tild til oversettelsen, måtte en ta ut en litt tidligere versjon av koden til de som oversatte. Så mens oversettingen pågikk, rettet man bugs i den amerikanske versjonen. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Men.............nå heter jo altså harddisk- også harddisk i den Danske oversettelse. Har da aldrig hørt make: platelager! OT: Heter da vitterlig harddisk i norsk versjon også? Kjører XP Pro m/ SP2. EDIT: Codename_Paragon: Husker ikke hvordan det var med 2000 og tidligere systemer, men norsk versjon av XP kom først et par, tre måneder etter lanseringen av den engelske. Har forøvrig aldri merket stabilitetsforskjell mellom pro og home, verken norsk eller engelsk versjon Endret 2. april 2005 av johnj Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 OT: Heter da vitterlig harddisk i norsk versjon også? Kjører XP Pro m/ SP2. Var det forskudd på 1 april? Uansett så fikk jeg meg et stort smil da jeg leste uttrykket. Litt av en oversettelse. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har hørt at det ikke er støtte for Dual CPU i Home, bare i Pro. Kan noen bekrefte/avkrefte det? Man får vel ihvertfall brukt Pentium med HT på både Home og Pro? Hvordan er det når det gjelder Dual Opteron/Xeon? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har hørt at det ikke er støtte for Dual CPU i Home, bare i Pro. Kan noen bekrefte/avkrefte det? Man får vel ihvertfall brukt Pentium med HT på både Home og Pro? http://64.233.183.104/search?q=cache:PsL1x...essor.%22&hl=no. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hei igjen. selv brukte jeg Norsk XP Pro før. også Norsk XP Home, det var når maskina mi var ny. så i påsken i fjor bytta jeg til Engelske Windows versjoner, siden har jeg hatt Engelsk språk på stortsett alt. tilogmed mobilen min står på Engelsk språk . uannsett. det er ikke noen forskjeller på Norsk og Engelsk XP. eller jo faktisk et par ting jeg har oppdaga. når man installerer XP så får man jo opp en rute med Innføring i XP eller noe sånt. i Norsk XP får du opp en slags HTML side der du får en innføring i XP. i engelsk XP får du opp en Wizard når man dobbelklikker på det samme ikonet i høyrehjørne. ellers tror jeg Engelsk og Norsk XP har litt forskjellige driver Wizarder når det gjelder installasjon av drivere. mener å huske det. jeg synes også at det er litt snodige oversettinger her og der. men det aller morsomte oversettinga var vel når jeg så Opera for første gang på Norsk. Popups hadde blitt til Sprettoppvinduer da holdt jeg på å le meg ihjel. seriøst. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har hørt at det ikke er støtte for Dual CPU i Home, bare i Pro. Kan noen bekrefte/avkrefte det? Man får vel ihvertfall brukt Pentium med HT på både Home og Pro? http://64.233.183.104/search?q=cache:PsL1x...essor.%22&hl=no. Haha, vet du hva du linker til her? "Ny bekreftelse på drivhuseffekt" Om du har en annen link er det fint, men denne hjalp meg ikke no særlig. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 kunne det bli mer morsomt? også av Gimper da Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Bruker xp pro på min bærbare, har ikkje restarta siden eg kjøpte den. Pappa har xp home på sin stasjonere, og har masse problemer med stabilitet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hadde store problemer med Windows XP Home på min stasjonære pc når den var ny. en av grunnen til at jeg bytta til Pro den gangen faktisk. Begge disse var norske versjoner. nå har jeg helt gått over til både Engelsk Win2k Pro og Windows XP Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå