linda2 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ska köpa ny kamera. Är väldigt missnöjd med min sony DSC-P72, hade det varit bra med lite hjälp denna gången så att jag inte upprepar mitt misstag. Det viktigaste är bildskärpan och att den tar bilder inomhus i dåligt ljus utan "stöy". Den får gärna vara snabb och ha bildstabilisator. Inte så viktigt med manuella inställningar men om det finns så är det viktigt att kameran fortfarande tar bra bilder utan användande av dessa funktioner. Bra färgåtergivning är också viktigt. Funderar på en Canon Ixus 700 eller ixus 40. Eventuellt en fujifilm finepix F10. Dessa tre modeller har alla fått bra betyg i tester. Ixus 50 har däremot fått klaogmål på att den ger något oskarpa bilder. Någon som kan hjälpa mig? L. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Man skal aldri stole på enkeltstående tester... hvis en test sier at Ixus 50 gir uskarpe bilder, ville de samme personene normalt sagt det samme om Ixus 40. Grunnen er at de har nøyaktig samme optikk. Og disse to Ixus kamera er små og lekre, men yter dårlig optisk sett da optikken blir for liten. Normalt har større kamera plass til større, og bedre, optikk. I så måte er Ixus 700 ett mye bedre valg. Selv foretrekker jeg Nikon Coolpix 5900 evt. 7900. Ikke større i reell masse, raskere, bedre batterilevetid, flere funksjoner... også synes jeg 7900 i svart utførelse er rålekker Ikke minst, de er faktisk billigere tross at de yter minst like bra som Ixus 700. Les litt om disse kamera, de er verdt en titt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå