Gå til innhold

GPRS og nummervisning - svar


Anbefalte innlegg

Jeg la inn et spm for noen dager siden om dette uten å få noen svar/kommentarer.

 

Har gjort en del research og funnet ut følgende etter beste evne(kortversjon):

 

1.På noen norske siter vil ditt telefonnummer vises for siten uten at du har vært aktiv på denne siden. Dette er visstnok en feil og vil etter sigende bli fjernet.

 

Jeg har funnet en side der dette skjer og der du blir møtt av ditt telefonnummer straks du går inn.

 

2.Imsinummeret ditt sendes ut fra en operatør som en del av HTTP-headeren og kan vel da leses av de siter som ønsker. Har bedt om bekeftelse/avkreftelse på dette, men ikke mottatt dette. Kan for øvrig lett sjekkes mot diverse wap steder.

 

3.Like vanskelig å finne ut noe om dette andre steder som å få svar på forumet.

 

Ønsker kommentarer rundt dette med tanke på privacy. Det entydige imsinummeret er vel lite egnet for broadcasting på weben. Dersom noen ønsker å sjekke ut pkt 1 og 2 kan jeg gjerne oppgi wap-adresser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg la inn et spm for noen dager siden om dette uten å få noen svar/kommentarer.

 

Har gjort en del research og funnet ut følgende etter beste evne(kortversjon):

 

1.På noen norske siter vil ditt telefonnummer vises for siten uten at du har vært aktiv på denne siden. Dette er visstnok en feil og vil etter sigende bli fjernet.

 

Jeg har funnet en side der dette skjer og der du blir møtt av ditt telefonnummer straks du går inn.

 

2.Imsinummeret ditt sendes ut fra en operatør som en del av HTTP-headeren og kan vel da leses av de siter som ønsker. Har bedt om bekeftelse/avkreftelse på dette, men ikke mottatt dette. Kan for øvrig lett sjekkes mot diverse wap steder.

 

3.Like vanskelig å finne ut noe om dette andre steder som å få svar på forumet.

 

Ønsker kommentarer rundt dette med tanke på privacy. Det entydige imsinummeret er vel lite egnet for broadcasting på weben. Dersom noen ønsker å sjekke ut pkt 1 og 2 kan jeg gjerne oppgi wap-adresser.

Hva med å spørre operatør evt datatilsynet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...