bjørnb Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg har akkuratt satt sammen en ny maskin med MSI K8N SLI Platinum hovedkort som har innebygd GigaLAN. Jeg har UPC Chello ADSL-modem som fungerer flott med andre PC`r, trenger bare å koble i nettverkskabelen og surfe i vei. Men når jeg prøver å komme meg på nett med min nye pc, som har WinXP Norsk installert får jeg ikke tildelt IP-adresse. Tilkoblingen blir aktivert men får ikke tildelt IP-adresse. Instillinger er helt standard (automatisk tildeling av IP osv) - akkurat som på min bærbare hvor jeg kommer på nett med en gang nettverkskabelen er på plass. Jeg kan legge til at når jeg installerer et PCI nettverkskort fra 3Com får jeg heller ikke tildelt IP.. Hva kan feilen være? Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 En kamerat av meg hadde samme problem. Når han installerte HK-driverne så sa han ja nå han fikk spørsmål om å installere Brannmur(nyeste nvidia nforce-drivere). Prøv å slett alle nvidia drivere og legg de inn på nytt. Når du får spørsmål om du skal ha brannmur/firewall, svarer du Nei. Da skal det fungere. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå