Heinze Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Ja, har nå lest gjennom mange av trådene her etter en guide om hvordan man fikser de 3 siste i forumet på hjemmesiden sin. Det nærmeste jeg fant var "10 siste i forumet", men det er noe feil med det skriptet. Om dere ser på fmtribute.moo.no, og finner ut hva jeg har gjort feil med 3 siste i forumet, så hadde jeg blitt meget glad for hjelp. MvH. Heinze! Endret 31. mars 2005 av Heinze Lenke til kommentar
Heinze Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Problemet er at det blir de første som har svart på innlegget noensinne som blir stående som innlegger. Vil at dette skal være den siste, samt at det er flere tråder, ikke bare den ene siste tråder. Edit: Vil ha det slik som det er på forsiden på www.fmnorge.com Endret 31. mars 2005 av Heinze Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ja, har nå lest gjennom mange av trådene her etter en guide om hvordan man fikser de 3 siste i forumet på hjemmesiden sin. Det nærmeste jeg fant var "10 siste i forumet", men det er noe feil med det skriptet.Om dere ser på fmtribute.moo.no, og finner ut hva jeg har gjort feil med 3 siste i forumet, så hadde jeg blitt meget glad for hjelp. MvH. Heinze! Øhh, hvordan kan noen hjelpe deg med bare å se på websiden? Har du laget koden selv? Hvis nei hvilket program/system bruker du? Vis oss koden Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Du kan jo sende en mail til http://www.fmnorge.com/ og spørre om du kan få scriptet? Edit: Eller så kan du se om du finner noe brukbart her. Endret 31. mars 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Denne bruker jeg: <? $urlPath = "/forum"; $serverPath = "forum/config.php"; //-- Her legger du inn pathen til "config filen" if(empty($count)) $count = "10"; //-- Hvor mange innlegg som skal vises if(empty($type)) $type = "posts"; $titleLimit = 25; $moreLimit = 0; //-- Her trengs ingen endringer include_once("$serverPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("Kunne ikke koble til forumet"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("Kunne ikke koble til"); if($type == "posts") { $prefix = 'p'; $sql = "SELECT x.post_subject as title, p.post_id as id, f.forum_id, t.topic_title as more " ."FROM ${table_prefix}topics t, ${table_prefix}forums f, ${table_prefix}posts p, ${table_prefix}posts_text x " ."WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id AND p.post_id = x.post_id " ."ORDER BY p.post_id DESC " ."LIMIT $count"; } else { $prefix = 't'; $sql = "SELECT t.topic_title as title, t.topic_id as id, f.forum_id, '' as more " ."FROM ${table_prefix}topics t, ${table_prefix}forums f " ."WHERE f.forum_id = t.forum_id " ."ORDER BY topic_time DESC " ."LIMIT $count"; } if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[title]); $k = substr($j, 0, $titleLimit) . "..."; if(!empty($m[more])) $m[more] = '('.substr($m[more], 0, $moreLimit) . '...)'; if ($type == 'posts') { $anchor = '#'; } echo "<a title=\"$m[title]\" href=\"$urlPath/viewtopic.php\">$k</a><br>"; } } ?> Lenke til kommentar
uranus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Den bruker jeg og. Funker helt fint. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Ehm, ja, den prøvde jeg også nå, men echo "<a title=\"$m[title]\" href=\"$urlPath/viewtopic.php\">$k</a><br>"; Den gir jo bare ut <a href="forum/viewtopic.php"> og det er jo ikke den fulle banen til tråden... Fikk det til med $m[id] Endret 29. juni 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Dette er jo en gangske gammel tråd, så jeg regner med at trådstarter har funnet et eller annet script som viser de 3 siste postene i forumet. Og hvis ikke trådstarter har funnet et, så har BzaBlog et script som viser de siste postene i et phpbb forum. Link til scriptet: http://bzabza.com/scripts/14/ Hvis man vil at bare de tre siste postene i forumet skal vises, er det bare å bytte ut $obj->last_posts(5); med $obj->last_posts(3); Lenke til kommentar
sample Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Hei! Noen som vet om et slik script for Invision Board Edit:Fant det ut http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2668696 Fungerer denne? på siste versjonen? Endret 18. juli 2005 av sample Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Det er vel bare å teste det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå