Gå til innhold

For varmt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Leser at enkelte mener at temperaturen bør ligge på 40-tallet et sted, men min gamle AMD Athlon 1,33 GHz lå nesten helt stabilt på 56'C og tok aldri skade av det. Maskinen stod på sammenhengende i nesten et år før jeg solgte den for litt siden.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 11:33, bok2 skrev:

Hei!

Leser at enkelte mener at temperaturen bør ligge på 40-tallet et sted, men min gamle AMD Athlon 1,33 GHz lå nesten helt stabilt på 56'C og tok aldri skade av det. Maskinen stod på sammenhengende i nesten et år før jeg solgte den for litt siden.

Takk... det var betryggende. Da bryr jeg meg ikke om det foreløpig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 11:36, sjantiok skrev:

sålenge maskinen ikke er ustabil er det ingen grunn til og foreta seg noe. Men hvis cpu'en overstiger 70 grader da er det på tide og reagere. Personlig jobber min 1800+ på 38 grader under belastning.

Hva slags kjøling bruker du?

Lenke til kommentar

Har også XP 1800+,den ligger på rundt 59-60 grader. Forhøyrte meg om dette hos PSData som eg kjøpte viften hos,og de sa at det var normaltemperatur. Altså ingenting å bekymre seg over...,men likevel bør du skaffe deg ei kabinettvifte....,sånn for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Har en XP1800 som kjører på ca 42 grader idle og ca 48 grader v/full load. Aldri hatt noen vesentlige problemer med den :smile:

Chieftech Scorpion midi-tower kabinett med 1 kabinettvifte og Titan vifte fra PS-Data.

Som de andre sier, så lenge maskinen fungerer fint uten problemer så går det nok bra :wink:

-Cefwyn-

Lenke til kommentar

Det kan i slike tråder også være interessant å påpeke at ulike hovedkort måler temperatur på ulike måter......med vidt forskjellig resultat.

For eksempel så har gamle kt133/133a hovedkort, og sikkert en del nyere kort, måleren under cpu'en. Dvs. at den måler på undersiden av cpu.

Et annet eksempel er mitt nåværende hovedkort, Asus A7V333 (forøvrig glimrende kort....), som måler temperaturen direkte fra XP-cpu'enes interne måler, som ligger midt i kjerna.

Den sistnevnte vil da måle 5-6-7c mer enn den som måler på undersiden. Derfor kan man ikke blindt sammenligne temperaturer.

Men jeg synes at mange er litt hysteriske til temperaturer. Så lenge maskina er stabil og aldri kræsjer, er det heller ikke noe å bry seg om. Den vil kræsje før den er så varm at den tar skade.

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...